کد خبر: ۹۳۴۸

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اعلام کرد: بر اساس توافق انجام شده با این اتحادیه و وزارت تجارت، هر کیلو مرغ گرم در بازار مصرف نباید از 5200 تومان بیشتر فروخته شود.

حسین مقدم‌نیا اظهار کرد: به ازای هر کیلو مرغ گرم هفت کیلوگرم نهاده ارزان‌قیمت داده می‌شود و مرغداران نیز باید هر کیلو مرغ زنده را 3750 تومان در مرغداری بفروشند و این محصول در بازار مصرف 5200 تومان عرضه شود.

وی گفت: طبق آنچه وزارت تجارت اعلام کرده مرغدارانی که در هر استان اعلام آمادگی کنند، می‌توانند به ازای تحویل هر کیلو مرغ زنده 3750 تومانی در کشتارگاه چهار کیلو و 800 گرم ذرت و دو کیلو و 200 گرم کنجاله سویا به قیمت ارزان تحویل بگیرند.

مقدم‌نیا اظهار کرد: بر این اساس هر کیلو مرغ گرم نیز در بازار مصرف نباید بیشتر از 5200 تومان فروخته شود اما از نظر اتحادیه مرغداران باید این محصول 5400 تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با تاکید بر نحوه درست اجرایی‌شدن این طرح اظهار کرد: این طرح باید از انسجام برخوردار باشد و در همه استان‌ها وحدت رویه داشته باشد تا رانت‌خواری ایجاد نشود.

وی افزود: براساس آنچه وزارت تجارت اعلام کرده هر کیلو مرغ گرم در استان‌ها نباید پنج هزار تومان بیشتر باشد، در حالی که برخی استان‌ها کمبود تولید و برخی افزایش تولید دارند، باید قیمت در همه استان‌ها یکسان باشد تا رانت‌خواری ایجاد نشود.

مقدم‌نیا تصریح کرد: با توجه به این‌که تولید‌کنندگان طی ماه‌های اخیر کمبود نهاده‌های تولید و گرانی آن را تحمل کرده‌اند، اکنون نباید دولت با سیاست واردات به تولید‌کنندگان ضربه بزند، چرا که پس از ماه رمضان قیمت مرغ ارزان می‌شود، اما مسوولان امر از واردات در حال انجام مرغ منجمد خبر داده‌‌اند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه