کد خبر: ۹۳۶۵

حکیم مهر - نعمت‌الله ترکی، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران اعلام کرد که با شروع توزیع مرغ در بازار، حداکثر قیمت آن در تهران باید پنج هزار تومان باشد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری پیرامون توزیع این نوع از مرغ‌ها در بازار، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفته که به دارندگان زنجیره تولید مرغ سویای 830 تومانی بدهد و در ازای آن مرغ چهار هزار و 400 تومانی تحویل بگیرد تا به دست مصرف‌کننده با قیمت چهار هزار و 600 تومان برسد.

حسین صفایی با بیان اینکه توزیع این نوع از مرغ‌ها با افت و خیزهایی همراه بوده، افزود: مدتی است که توزیع مرغ در بازار شروع شده و این مرغ‌ها با قیمت تعادلی به بازارهای سازمان و میادین انتقال می‌یابد.

وی در واکنش به اظهارات معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران که گفته بود قیمت تمام شده مرغ با احتساب هر کیلوگرم سویا یک‌هزار و 300 تومان و هزینه‌های جانبی حداکثر باید پنج هزار تومان باشد، خاطرنشان کرد: باید از خود ایشان جویا شد که این ارقام را از کجا آورده اند و آیا کارشناسان تولید نیز همین نظر را دارند یا نه.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تصریح کرد: چند روزی است که توزیع این نوع از مرغ‌ها از سازمان میادین قطع شده و تصمیم دارند که بخشی از این مرغ را بین صنف توزیع کنند.

صفایی با اعلام اینکه باید دید امروز با توزیع این نوع از مرغ‌ها چه تغییری در بازار اتفاق می‌افتد، یادآور شد: به‌طورکلی کشور با کمبود سویا مواجه است و افزایش ظرفیت تولید به‌زودی محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه از بهمن و اسفندماه با افزایش قیمت سویا به بالای یک‌هزار و 300 تومان در کشور، امکان جوجه‌ریزی برای بسیاری از مرغداران فراهم نشد، تأکید کرد: اکنون نیز اگر تصمیم گرفته شده که سویا ارزان شود،نباید فراموش کرد که پاسخ آن دو ماه دیگر داده خواهد شد.

صفایی ادامه داد: ممکن است بتوانند بخشی از تولید را با سوبسید، به قیمت چهار هزار و 600 تومان عرضه کنند اما کل تولید کشور به دلیل محرومیت واردات سویا با کسری مواجه است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری در پایان اظهار داشت: در صورت افزایش بازرسی‌ها و تعزیراتی کردن قیمت مرغ، تولیدکنندگان آن را در بازار رسمی عرضه نخواهند کرد و این موضوع، مشکل را دوچندان و مضاعف خواهد کرد.

گفتنی است، حسن رادمرد سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز از مصوبه جدیدی در ستاد تنظیم بازار خبر داد که طی آن مقرر شد قیمت مرغ در کل کشور بین چهار هزار و 600 تا چهار هزار و 700 تومان باشد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه