کد خبر: ۹۳۷۰

حکیم مهر - در جلسه مشترک اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان راهکارهای اجرایی نمودن طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورهای خام دامی بررسی شد.
دکتر مینا قاضی زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: جلسه بررسی راهکارهای اجرایی نمودن  طرح تضمین کیفیت و سلامت فراوردهای خام دامی  به همت اداره کل دامپزشکی و با حضور، مدیر کل دامپزشکی استان، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان برگزار شد.
مشاور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه این جلسه جهت همفکری و بررسی راهکارهای اجرایی نمودن  طرح تضمین کیفیت و سلامت فراوردهای خام دامی- ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی- در محل دفتر ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و به همت دامپزشکی برگزار شد، اظهار داشت :  در این جلسه دکتر غلامرضا زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی کرمان با اشاره به اهمیت سلامت جامعه در پویایی و حرکت رو به جلوی اقتصاد همچنین پیشگیری از هدر رفتن نیروی کار و سرمایه کشور، اجرای این طرح را گامی مهم به سوی تحقق شعار تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست.
قاضی زاده گفت: در ابتدای جلسه مهندس مولایی ریاست سازمان جهاد استان پس از خوش آمدگویی به همکاران خود در مجموعه دامپزشکی و اعلام آمادگی کامل مجموعه جهاد استان به خصوص معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان جهت اجرایی کردن  طرح تضمین کیفیت و سلامت فراوردهای خام دامی، بر لزوم هماهنگی اعضاء و اولویت بندی اقدامات مربوطه بنا بر ضروریات و مقتضیات استان تاکید نمود.
مشاور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: در این جلسه پس از  بررسی اهداف و دامنه کاربرد طرح، وظایف اداره کل دامپزشکی استان و دستگاههای همکار بر اساس دستور العمل تعیین و راهکارهای لازم ارائه گردید.
قاضی زاده در پایان مهمترین مصوبات  جلسه مذکور را اینگونه برشمرد: از مصوبات مهم این کارگروه می توان به نحوه برخورد با اماکن دامی غیر مجاز ، ارائه تسهیلات به دامداران و صاحبان صنایع وابسته به دام و تامین اعتبار از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان جهت خرید واکسن ، دارو و سموم رایگان اشاره نمود .

 

نظر شما
ادامه