کد خبر: ۹۴۱۷

حکیم مهر - روسای 2 منطقه دانشگاه آزاد هم اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی هستند و همزمان با مسئولیت خود در دانشگاه آزاد در کسوت رئیس مرکز پژوهشها و در هیأت رئیسه مجلس نیز فعالیت می کنند.

ماجرای 2 شغله و چند سمت داشتن این بار به دانشگاه آزاد رسیده است به طوریکه از میان انتصابات جدیدی که در این دانشگاه برای روسای مناطق صورت گرفت چند تن در سمتهای دیگری به جز سمت جدید مشغول فعالیت بودند.

دکتر حسین سرورالدین یکی از انتصابات جدید دانشگاه آزاد بود که وقتی به ریاست منطقه 17 این دانشگاه منصوب شد،‌ رئیس سازمان سنجش آموزش بود. وی پس از گذشت چند ماه از انتصاب، از سمت خود در ریاست سازمان سنجش استعفا داد که وزیر علوم نیز با استعفای وی موافقت کرد. البته وی پیش از این نیز در سمت ریاست منطقه 13 دانشگاه آزاد مشغول فعالیت بود.

همچنین پس از کسب رای کاظم جلالی در کسوت نمایندگی مجلس نهم شورای اسلامی،‌ وی مدتی بعد با حکم فرهاد دانشجو به عنوان رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی نیز منصوب و روز گذشته به جای احمد توکلی،‌ رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شد.

از سوی دیگر دکتر علیرضا منادی سفیدان - دامپزشک عضو هیأت رئیسه کنونی مجلس - در حکمی دیگر از سوی فرهاد دانشجو به عنوان رئیس منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

این دو نماینده مجلس همچنین عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد هستند که همزمان در مجلس و دانشگاه آزاد هر کدام دو حکم ریاست دارند.

فرهاد دانشجو- رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که آیا ریاست این افراد در دو منطقه دانشگاه آزاد با فعالیتشان در منصب نمایندگی مجلس و پیرو آن عضو هیأت رئیسه و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس بودن منافاتی دارد یا خیر، گفت: این مورد هیچ منافاتی با ریاست این دو نماینده مجلس نهم شورای اسلامی در دو منطقه دانشگاه آزاد ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد که حضور فیزیکی روسا در مناطق بدین معناست که باید در محل تحت ریاست خود هفته ای یک یا دوبار حضور داشته باشند. کاظم جلالی که خود نماینده منطقه شاهرود و سمنان است به سمت ریاست منطقه 10 که این دو شهر را شامل می شود منصوب شده و گاهی اوقات لازم است برای سرکشی به منطقه ای که از آن رای گرفته سر بزند که البته این سرکشی شامل منطقه 10 نیز می شود.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: کار رئیس منطقه نظارت و ارزیابی است و به امور اجرایی نمی پردازد.

دانشجو خاطرنشان کرد: این نمایندگان مجلس که به سمت ریاست مناطق دانشگاه آزاد منصوب شده اند، پیش از این نیز در بدنه دانشگاه آزاد فعالیت می کرده اند.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد تاکید کرد که دو شغله بودن این افراد تناقضی ندارد.

همچنین حجت السلام علیرضا سلیمی - نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که دو شغله بودن این دو نماینده مشکلی ندارد اما به هر حال از قدیم گفته اند که نمی شود با یک دست دو هندوانه بلند کرد.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه