کد خبر: ۹۴۴۳

حکیم مهر - نماینده مردم دزفول در مجلس، بر لزوم توجه بیشتر به نامگذاری امسال تاکید کرد و گفت: کشاورزان، تولید‌کنندگان، مرغداران و دامداران به دلیل مدیریت ضعیف وزیر کشاورزی، در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

عباس پاپی‌زاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی چهاردهم تیرماه مجلس با اشاره به نامگذاری سال 91 اظهار کرد: مهاجرت به شهر، تخلیه روستا و تبدیل کارخانه‌های فرآوری محصولات کشاورزی به آهن‌پاره، متاسفانه به یک امر طبیعی تبدیل شده است و متاسفانه وزیر جهاد کشاورزی بدون پاسخگویی به دغدغه‌های نمایندگان با فرافکنی‌های خود موجب اعتراض کشاورزان و تولید‌کنندگان شده است.

پاپی‌زاده ادامه داد: ارائه آمارهای اشتباه و غیرواقعی جهت مثبت جلوه‌دادن عملکرد خود، موجب وهن مجلس و نابودی تولید‌کنندگان و کشاورزان است"، افزود: آقای خلیلیان در مورخ 17/3/91 در صحن علنی مجلس ادعا کرد که واردات 30 درصد کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، واردات در سال 86، 2/3 میلیون تن، در سال 88، 18/4 میلیون تن در سال 89، 14/9 میلیون تن و در سال 90، 13 میلیون تن بوده است. ارزش واردات سال 86 نیز برابر 5/9 میلیارد دلار و در سال 89، 9/2 میلیارد دلار بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: در سال 86 مقدار کل محصولات کشاورزی 102 میلیون تن بوده است که وزیر فعلی که معاون وقت اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی بودند، در 20 فرودین 87 در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا خبر از ضریب امینت غذایی 95 درصدی داده بود در حالی که ایشان امروز در قامت وزیر، با افتخار ضریب امنیت قضایی در سال 89 را 92 درصد اعلام می‌کند که این حاکی از کاهش شدید ضریب امنیت غذایی دارد.

پاپی‌زاده در ادامه گفت:‌ در خرداد سال 89 آقای خلیلیان تراز بازرگانی بخش کشاورزی را نسبت به سال قبل از آن 1/1 میلیارد دلار اعلام کرد در حالی که در همان سال دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که تراز تجاری وزنی محصولات کشاورزی کشور از 8/4 میلیون تن منفی در سال 86 به 10/8 میلیون تن منفی در سال 89 رسیده است که تعارض در گفتار وزیر محترم با مراجع داخلی وزارت جهاد کشاورزی آشکار است.

وی با بیان اینکه "میزان خروج ارز از کشور در سال 89 نسبت به سال 86 بیش از 62 درصد رشد داشته است"، تصریح کرد: واردات، بیانگر کاهش تولید محصولات کشاورزی است که زیان کشاورزان و تهدید امنیت غذایی و بیکاری نیروهای متخصص را در پی دارد. بی‌انصافی است که ضعف مدیریت و بی‌تدبیری در بخش تولید کشاورزی، به تحریم‌ها نسبت داده شود.

نماینده مردم دزفول در پایان با بیان اینکه "افزایش حجم واردات و نیز افزایش قیمت اقلام خوراکی نشان از بحران در مدیریت جهاد کشاورزی دارد"، افزود: علاوه بر بیان آمار غیرواقعی، اعداد اعلامی نیز به صورت حرفه‌ای گزینش و سعی در تصویرسازی غیرواقعی در ذهن مجلسیان و مردم شده است و در نتیجه انتظار داریم مرکز پژوهش‌های مجلس، آمارهای ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی‌ را راستی‌آزمایی کند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه