کد خبر: ۹۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از کارخانه فرآوری و بسته بندی پای مرغ در اردبیل بازدید کرد.
دکتر صادق صالحی در این بازدید که با رعایت اصول بهداشتی همراه بود، نظارت بهداشتی و کیفی بر واردات و صادرات فرآورده های خام دامی را یکی از مهمترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی عنوان کرد و گفت :  وجود صنایع مرتبط با فرآورده های خام دامی در صورت رونق تولید مرغداریهای منطقه و استانهای همجوار پابرجا هستند و سلامت بهداشتی مرغداریها نیز به خدمات بهداشتی دامپزشکی به عنوان پشتیبان صنعت مرغداری مرتبط است.


وی افزود :  وجود چنین مجموعه هایی در استان علاوه بر ارتقاء سطح کیفی تولیدات  ، در اشتغالزایی نقش بسزائی داشته و می تواند در ارزآوری به کشور و رونق اقتصادی منطقه مهم باشد.

 (نفر سمت راست : دکتر صالحی)
در این بازدید سرپرست اداره کل دامپزشکی استان از کلیه قسمتهای کارخانه اعم از سالن تخلیه ، پیش سردکن اولیه ، سالن پوست کنی ، سالن بسته بندی اولیه و ثانویه ، تونل انجماد ، سردخانه های نگهداری و سالن تاسیسات بازدید بعمل آورد.


گفتنی است کارخانه فرآوری و بسته بندی پای مرغ در زیربنای بالغ بر 620 متر مربع در شهرک صنعتی اردبیل احداث گردیده و ظرفیت تولید روزانه آن 6 تن و سالانه 1800 تن پای مرغ در بسته بندیهای استاندارد است و محصول تولیدی این کارخانه پس از اخذ مجوزهای قرنطینه های لازم به کشورهای آسیای جنوب شرقی از جمله چین ، ویتنام ، تایلند و هنگ کنگ صادر می شود.
همچنین مادة اولیه  این کارخانه نیز از کشتارگاههای طیور استان و سایر استانهای کشور تأمین می گردد.
این کارخانه با اشتغالزایی 22 نفر در دو شیفت کاری فعالیت می نماید.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
0
0
البته بهتر بود - نفر وسط که برای مدیرکل دامپزشکی اردبیل توضیح می دهد - دکمه روپوششان را هم می بستند !!
نظر شما
ادامه