کد خبر: ۹۴۶۲

حکیم مهر - حسین کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه اخیر این شورا گفت که در این جلسه چند مطلب در خصوص دانشگاه آزاد مطرح و بررسی شد.

وی افزود : از جمله مباحث مطرح شده مربوط به نقطه نظراتی در خصوص دانشگاه آزاد بود که بعضی از اعضا از جلسات قبل دنبال می کردند.

تشکیل هیئت تحقیق و تفحص

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در این جلسه مسائلی در رابطه با نحوه مدیریت و فساد در دانشگاه آزاد طرح شد؛‌ گفت که قرار بر این شد که برای بررسی صحت و سقم مطالب موضوع با تشکیل هیات تحقیق و تفحص پیگیری شود.

حقوق 19 میلیونی جاسبی در ماه

کچوئیان با بیان اینکه در این جلسه به حقوق بالایی که جاسبی در طی دوران مدیریت اش بر دانشگاه آزاد دریافت می کردند اشاره و تاکید شد که وی در کنار حقوق دریافتی از دانشگاه آزاد از دانشگاه خواجه نصیر هم حقوق دریافت می کرده اند.

وی اضافه کرد: در مورد حقوق دریافتی جاسبی گفته می شود که وی مبلغ 4 میلیون تومان در ماه از دانشگاه خواجه نصیر دریافت می کرده و 15 میلیون تومان هم در ماه از دانشگاه آزاد دریافت می کرده اند که در پاسخ جاسبی گفتند که بنده جزء حقوق دانشگاه حقوقی بابت 15 ساعت تدریس نیمه وقت دریافت می کرده ام که البته آقای جاسبی اشاره ای به مصداق این موضوع نکردند.

خانه 900 متری جاسبی

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد که یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه دیشب مربوط به خانه 900 متری آقای جاسبی در شهید کلاهدوز بود.

دفتر اختصاصی در لندن برای پسر هاشمی و جاسبی

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از مواردی دیگر مسائل مربوط به دفتر لندن دانشگاه آزاد بود که این دفتر در انگلستان اصلا دارای دانشجو نبوده و فقط پسر جاسبی و مهدی هاشمی پسر هاشمی رفسنجانی به آنجا رفت و آمد داشته و پول هنگفتی نیز صرف این دفتر می شده است.

کمک مالی جاسبی به مجمع تشخیص

کچوئیان نحوه استفاده های مالی جاسبی و کمک های وی که از منابع مالی دانشگاه آزاد به مجمع تشخیص مصلحت نظام شده از موارد دیگر طرح شده در جلسه شورا عالی انقلاب فرهنگی بود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد که اعضا گفتند که باید در خصوص موارد طرح شده تحقیق و تفحص صورت گیرد و در ادامه این جلسه جاسبی هم این مساله را مورد استقبال قرار دادند و در عین حال برخی از موارد را رد کردند.

بدهی 2600 میلیاردی دانشگاه آزاد

وی اظهار داشت: در ادامه جلسه فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد در خصوص بدهی 2600 میلیاردی دانشگاه آزاد که از سوی جاسبی رد شد توضیح دادند که آن 2600 میلیارد بدهی با حسابرسی دقیق انجام شده و صحت دارد.

مخالفت با تحقیق و تفحص

کچوئیان گفت که در این جلسه بحث در خصوص تحقیق و تفحص ادامه پیدا کرد و که احمدی نژاد به عنوان مخالف تشکیل هیئت تحقیق و تفحص تاکید کرد که دیگر لزومی برای تشکیل هیئت تحقیق و تفحص وجود ندارد. که ما در پاسخ تاکید کردیم که این موضوعات با یکدیگر ارتباطی ندارد و باید در جای دیگری صحت و سقم اش مورد بررسی قرار گیرد.

کمک مالی به روزنامه آفرینش

البته ظاهرا وضعیت مالی دانشگاه آزاد در زمان جاسبی دارای ابهامات بیشتری است که باید بررسی شود از جمله آن می توان به کمک های مالی به روزنامه آفرینش اشاره کرد که با وجود اینکه روزنامه آفرینش متعلق به برادر جاسبی بوده و ارتباطی به دانشگاه آزاد نداشته است و در این اواخر نیز کمک هایی از منابع دانشگاه آزاد به این روزنامه شده است.

انتخاب عضو هیئت امنا

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در ادامه جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اینکه فرهاد دانشجو عضو هیئت امنا دانشگاه آزاد هستند؛ در این رابطه قرار شد جایگزین ایشان در هئیت امنا دانشگاه آزاد فرد دیگری شود.

کچوئیان تصریح کرد: در این رابطه دو پیشنهاد مجزا مطرح شد یکی از سوی افراد موافق با مدیریت سابق دانشگاه آزاد که آنها جاسبی را برای عضویت در هیئت امنا پیشنهاد دادند و نکته حائز اهمیت این است که محمود احمدی نژاد هم مدافع عضویت عبدالله جاسبی در هیئت امنا بود.

وی ادامه داد: گروه دیگری در شورای عالی انقلاب فرهنگی که ما هم جزء آن هستیم با توجه به سوابق مثبتی که منصور کبکانیان دارند ایشان را برای عضویت در هیئت امنا پیشنهاد کردیم.

پیشنهاد احمدی نژاد در موافقت با جاسبی

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: احمدی نژاد در جلسه پیشنهاد دادند که هر دو نفر را عضو هیئت امنا کنند که ما در پاسخ به این نکته اشاره کردیم که این موضوع خلاف اساسنامه است و ایشان هم در پاسخ گفتند که تغییر اساسنامه بدهید که به ایشان این نکته گوشزد شد که نمی توان برای هر موضوعی اساسنامه را تغییر داد.

تشکیک در رای گیری

وی گفت: به هر صورت دو گزینه پیشنهادی به رای اعضا گذاشته شد که جاسبی 8 رای و کبکانیان 19 رای آوردند؛ ولی متاسفانه یکی از اعضا که عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد بود اشکالی کرد که از نظر ما موجهه نبود و این اشکال به این صورت بود که عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید منصبی دولتی داشته باشند این در حالی است که کبکانیان منصبی دولتی ندارند.

کچوئیان اضافه کرد: به همین دلیل احمدی نژاد بر اساس همین تشکیک با عدم اعلام آراء گفتند که موضوع باید بررسی شود؛ در صورتی که بررسی؛ کار بسیار ساده ای بود و در همان زمان می شد با آوردن اساسنامه این ابهام را بر طرف کرد.

وی تاکید کرد: تشکیک باید مستند و مکتوب باشد از این روی احمدی نژاد باید رای افراد را قرائت می کردند تا قطعی شود و بعد می گفتند در صورت وارد بودن اشکال رای گیری تجدید شود ولی متاسفانه اینکار را انجام ندادند.

جایگزینی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

کچوئیان در خصوص اینکه گفته می شود که احمدی نژاد؛ جاسبی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی آورده و حالا در صدد است تا وی را جایگزین مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کند؛ گفت که این موضوع را بنده زیاد معتبر نمی دانم و البته تغییر دبیر شورا جزء اختیارات احمدی نژاد نیست و باید اعضا با رای گیری دبیر را انتخاب کنند.

اما این عملکرد احمدی نژاد مربوط به تغییر رویه و دیدگاههای ایشان است و ورود جاسبی به هیئت امنای دانشگاه آزاد به معنای به هدر رفتن و خراب کردن تمامی زحمات برای ایجاد تحول در دانشگاه آزاد است زیرا با این اتفاق نسبت فضای موافق مدیریت سابق و هاشمی رفسنجانی مساوی می شود و همه تصمیمات را هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنا تعیین می کند.

دکتر مخبر دزفولی، دامپزشک متخصص و استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است که از دوره گذشته تاکنون دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عهده دارد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه