کد خبر: ۹۴۶۵

حکیم مهر - مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش قیمت مرغ، ارتباطی به تولید نداشته بلکه به نحوه مدیریت مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در عدم تأمین نهاده‌ها و عدم توانایی کنترل جو روانی بازار بر می‌گردد.
دکتر سید جواد حسینی در خصوص عدم مدیریت صحیح بازار، کنترل قیمت و عدم تأمین نهاده‌ تولید‌کنندگان توسط مسئولان مربوطه، گفت: متأسفانه علی‌رغم افزایش تولید گوشت مرغ توسط تولیدکنندگان وضعیت بازار و قیمتها به نحوی است که تنشهای کاذبی را ایجاد کرده است.

این پزشک مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: این در حالی است که تولید جوجه در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل حدود 6 میلیون قطعه افزایش داشته و با تثبیت شرایط موجود و عادی شدن روند تأمین نهاده‌ها از شهریورماه سال جاری، با مازاد تولید گوشت مرغ مواجه خواهیم شد.

حسینی گفت: همچنین طی سال گذشته در مجموع، یک میلیون و 783 هزار تن گوشت طیور در کشور تولید شده و حدود 9 ماه از سال 90 تا دی‌ماه، عرضه مرغ بیش از تقاضا بوده به طوری که طرح مشوق صادراتی گوشت مرغ در کار گروه تنظیم بازار به تصویب رسید.

به گفته مشاورر وزیر جهاد کشاورزی، افزایش قیمتها، ارتباطی به بحث تولید نداشته بلکه به نحوه مدیریت مسئولین ذیربط در وزارت صنعت و معدن و تجارت در خصوص عدم تأمین نهاده‌های لازم و عدم توانایی کنترل جو روانی بازار و عدم هماهنگی و درک متقابل نسبت به تولیدکنندگان و مسائلی از این دست ارتباط دارد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی  اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر با تدبیر و همکاری دولت و مجلس این مسئله به نحو احسن برطرف شود.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه