کد خبر: ۹۴۸۹

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: اجرای پیش سردکن گوشت در نیشابور با وجود پیگیری‌های دامپزشکی و مرکز بهداشت هنوز از سوی شهرداری نیشابور محقق نشده است.
علی سلیمانی در همایش بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در ساختمان دیالیز دانشکده علوم پزشکی نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موارد پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام، پیش‌سرد کن گوشت است که بر این اساس گوشت به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری می‌شود تا ph گوشت پایین بیاید و در نتیجه ویروس از بین برود.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ادامه داد: برای اجرایی شدن این موضوع با وجود پیگیری‌های دامپزشکی و مرکز بهداشت هنوز از سوی شهرداری نیشابور اجرایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه ابتدای سال 1391 در چهار واحد دامی تعداد 191 رأس گاو و گوساله، در 215 واحد 403 هزار و 742 رأس گوسفند و بز و در یک واحد دیگر پنج دام تک سمی در برابر سیاه‌زخم واکسینه شدند. رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری در 19 واحد به سه هزار و 460 رأس گاو و گوساله و در 54 واحد دیگر نیز به 58 هزار و 770 راس گوسفند و بز واکسن تب مالت تزریق شده است.

وی یادآور شد: در همین مدت در دو واحد کانون تب مالت دو راس گاو و گوساله مبتلا شناسایی و ذبح شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه نیز سه واحد دامی به‌عنوان کانون سل شناسایی و سه دام بیمار کشته شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور اضافه کرد: در سه ماهه اول سال 91 تعداد 786 قلاده سگ در 30 واحد در برابر بیماری‌ هاری واکسینه شدند.

 وی گفت: همیشه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان کارکنان دامپزشکی را تهدید می‌کند.

 

نظر شما
ادامه