کد خبر: ۹۴۹۷

حکیم مهر - رییس اتحادیه مرغداران کشور از افزایش جوجه‌ریزی و تولید 150 هزار تن گوشت مرغ برای ماه رمضان خبرداد و پیش‌بینی کرد: قیمت گوشت مرغ برای ایام ماه رمضان کمتر از کیلویی 5500 تومان باشد.

عطا‌الله حسن‌زاده اظهار کرد: ماه مبارک رمضان سال گذشته به دلیل افزایش تولید، بازار مصرف از طریق تولید تازه و گوشت گرم تامین شد و به ذخیره‌سازی نیازی نداشتیم.

به گفته‌ وی امسال بیش از 90 میلیون قطعه جوجه‌ریزی برای تولید گوشت مرغ در ایام پرمصرف ماه رمضان صورت گرفته و هم‌چون سال گذشته مشکل تولید گوشت مرغ در این ایام نخواهیم داشت.

رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به روند افزایشی میزان جوجه‌ریزی در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی بیشتر از سال گذشته صورت گرفته لذا اگر از تولید حمایت شود و قیمت‌ها براساس هزینه‌ی تمام شده باشد، تولید‌کننده متضرر نخواهد بود.

حسن‌زاده گفت: ماه‌های قبلی حدود 80 میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده بود که از یکی‌دو ماه اخیر روند افزایش به خود گرفته و به 85 میلیون قطعه رسیده است.

رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی دلیل افزایش جوجه‌ریزی را افزایش تقاضا برای مصرف گوشت مرغ عنوان و اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز یکی از علل استقبال و تقاضای بازار مصرف نسبت به گوشت مرغ شده است.

وی تاکید کرد: اگر نهاده‌ها برای تولید گوشت مرغ تامین شود برای ماه رمضان 150 هزار تن گوشت در بازار مصرف عرضه خواهیم کرد.

حسن‌زاده پیش‌بینی کرد: اگر قیمت هر کیلو مرغ زنده 3700 تومان لحاظ شود، منفعت تولید‌کننده حفظ می‌شود و با احتساب هزینه‌های کشتار، بسته‌بندی، توزیع و حمل‌ونقل پیش‌بینی می‌شود در قیمت گوشت مرغ افزایش نداشته باشد و میزان قیمت‌های فعلی بازار حفظ شود.

رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اعلام کرد: قیمت گوشت مرغ برای ایام ماه رمضان کمتر از کیلویی 5500 تومان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: تولید‌کنندگان سال گذشته 10 ماه محصول‌شان را کمتر از هزینه‌ تمام‌شده عرضه کرده‌اند و گوشت مرغ بدون نوسان در ثبات قیمت به سر برد.

حسن‌زاده تاکید کرد: امنیت تولید باید فراهم شود و زمانی که مرغدار جوجه‌ریزی می‌کند از تامین خوراک مطمئن باشد.

رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش به تولید‌کنندگان را خواستار شد و گفت: تولید‌کنندگان مجبورند سرمایه در گردش و نقدینگی خود را از بازار آزاد تهیه کنند که این امر باعث افزایش 300 تا 400 تومانی هر کیلو مرغ می‌شود.

وی در پایان محقق شدن وعده‌های شرکت پشتیبانی امور دام را خواستار شد و افزود: تفاهم‌نامه‌ی شرکت پشتیبانی امور دام که با مرغداران منعقد شده اجرایی شود هم به نفع تولید‌کنندگان خواهد بود و هم به نفع مصرف‌کنندگان و بازار تولید و مصرف ساماندهی می‌شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه