کد خبر: ۹۵۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی مازندران / از پلمپ یک سالن ورزشی تا کشف گوشت‎های چرخ‎کرده تقلبی

 

پلمپ یک سالن ورزشی به دلیل نگهداری و عرضه گوشت فاسد

 

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران از پلمپ یک سالن ورزشی بخاطر نگهداری گوشت فاسد و تاریخ گذشته در شهرستان ساری خبر داد .

دکتر مجید مختاری افزود : در پی دریافت گزارش مردمی در تاریخ 14 تیر ماه سال جاری مبنی بر عرضه گوشت فاسد توسط یک سردخانه غیر مجاز در یک سالن ورزشی ،  اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی این اداره کل به سرعت در محل حاضر و مشاهده نمودند که این سالن ورزشی مجهز به یک سردخانه مواد پروتئینی غیر مجاز می باشد.

به گفته وی کارشناسان و بازرسین بهداشتی دامپزشکی  در بررسی های تکمیلی خود متوجه می شوند که فردی با اجاره این واحد ورزشی اقدام به خرید گوشت های منجمد معروف به برزیلی و استرالیایی و همچنین بخشی از تولیدات گوشت داخلی بصورت منجمد نموده و با توجه به منقضی شدن تاریخ مصرف گوشتها ، با درج تاریخ انقضای جعلی بر روی لیبل ها و بسته بندی تقلبی جدید ، آنها را به فروشگاهها و رستورانها عرضه میکند .

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران گفت : با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی از فعالیت این واحد ورزشی جلوگیری بعمل آمد .

مختاری مقدار گوشت موجود در این سردخانه غیر مجاز را 5 تن اعلام نمود و افزود پرونده این واحد متخلف جهت بررسی و صدور احکام بازدارنده به مراجع قضایی ارجاع گردید .

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صمیمانه شهروندان محترم بخاطر اطلاع رسانی خوب از آنان خواست تا در صورت مشاهده موارد عرضه غیر بهداشتی انواع فرآورده های خام دامی و حفظ سلامت خود و خانواده شان مراتب را به شبکه های دامپزشکی شهرستان خود اطلاع دهند تا اقدامات لازم معمول گردد.

 

-----------------------------------


کشف گوشت چرخ کرده تقلبی توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی در بابل

 

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اعلام کرد : در بازدید های ادواری کارشناسان بهداشتی دامپزشکی و بازرسی های بهداشتی از مراکز عرضه محصولات پروتئینی در شهرستان بابل – شهر امیر کلا یک محموله گوشت قرمز چرخ کرده بسته بندی شده با آرم یک شرکت تجاری بدون نشان استاندارد و بدون پروانه بهره برداری کشف و ضبط گردید .

دکتر مختاری افزود : جهت تعیین نوع و کیفیت گوشت ، این محموله گوشت به آزمایشگاه مرکزی اداره کل تحویل گردید.

وی ادامه داد : با توجه به اولویت فعالیت های اداره کل دامپزشکی در تامین و حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه، نمونه ارسالی بلافاصله توسط کارشناسان آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان مازندران از نظر میکروبیولوژی و همکاران مرکز تشخیص و بررسی بیماریهای طیور مستقر در دوک از نظر ملکولی با روش های اجرایی استاندارد (SOP) مورد آزمایش قرار گرفت.

به گفته مختاری پس از بررسی های صورت گرفته بر روی DNA استخراج شده از گوشت و انجام مراحل PCR و همچنین انجام آزمایشات تشخیصی دیگر مشخص گردید نمونه مذکور فقط گوشت قرمز نبوده بلکه شامل درصد زیادی آلایش طیور نظیر سنگدان و روده مرغ و اندکی گوشت قرمز بوده است.

مختاری در پایان از شهروندان خواست تا در موقع خرید انواع فرآورده های خام دامی به علامت استاندارد ، تاریخ تولید و انقضاء و کد یا شماره پروانه بهداشتی بهره برداری محصول دقت لازم را داشته باشند تا سلامتی خود و خانواده خود را در معرض خطر قرار ندهند.

وی همچنین از مردم خواست تا در صورت برخورد با عرضه این محصولات بصورت غیر مجاز و یا غیر بهداشتی فوراً با شبکه های دامپزشکی شهرستان خود تماس حاصل نموده تا اقدامات لازم معمول گردد .

شایان ذکر است با توجه به اهمیت موضوع مورد فوق جهت پیگیری های قضایی شرکت متخلف به واحدهای ذیربط ارجاع گردید.  

 

------------------------------------------

 

توسط اداره کل دامپزشکی استان مازندران صورت گرفت :

معرفی 74 واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی مسئول

 

اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران با ارسال گزارشی از عملکرد این اداره در سه ماهه اول سال جاری اعلام نمود بمنظور حفظ و کنترل و سلامت عرضه انواع فرآورده های خام دامی بازرسین و کارشناسان بهداشتی دامپزشکی استان مازندران در بازدید های ادواری خود از مراکز تولید ، نگهداری و عرضه محصولات پروتئینی شامل قصابیها ، مراکز عرضه مرغ ، کارگاههای بسته بندی فرآورده های خام دامی و ... در بخش نظارت بهداشتی تعداد 74 واحد متخلف را به مراجع قضایی معرفی نمودند .

دکتر بهروز طاهرنژاد ضمن قدردانی از دستگاه قضا و همکاری خوب نیروی انتظامی از قضات خواست تا در ارجاع چنین پرونده هایی که با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد حساس تر بوده و احکام بازدارنده خوبی صادر نمایند .

وی اذعان داشت از این تعداد پرونده برخی منجر به صدور حکم گردیده و برخی دیگر نیز در دستور کار دستگاه قضایی می باشد .

طاهرنژاد عمده تخلف مشاهده شده در این بخش را نظیر فروش محصولات تاریخ گذشته ، دارا نبودن پروانه بهره برداری بهداشتی و دارا نبودن مجوز های لازم را در عرضه محصولات برشمرد.

 

---------------------------------------

 

برگزاری کلاس توجیحی برای مسئولین فنی بهداشتی مرکز جمع آوری شیر در ساری

 

بمنظور ساماندهی سکوهای جمع آوری شیر جلسه ای با حضور مسئولین فنی بهداشتی کارخانجات لبنی و مراکز جمع آوری شیر در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان مازندران تشکیل گردید .

دکتر بهروز طاهرنژاد مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی این اداره کل هدف از تشکیل این دوره آموزشی را ارتقای بهداشت شیر و حضور کیفی مسئولین فنی بهداشتی این مراکز برای صدور گواهی بهداشتی حمل اعلام نمود .

وی این جلسه خواستار تجهیز آزمایشگاههای این مراکز جهت انجام آزمایشات کیفی و بهداشتی شیر شد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار سابق اداره کل مازندران
|
-
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
0
0
برای آقای دکتر ارمجی مختاری و کلیه کارکنان اداره کل دامپزشکی مازندران آرزوی موفقیت دارم و از راه دور برایشان سلامتی را آرزو می کنم
نظر شما
ادامه