کد خبر: ۹۵۶

حکیم مهر -  ابتلای دو گربه به ویروس H1N1 در کلرادو آمریکا تأیید شد.


این دو گربه خانگی پس از ابتلای یکی از اعضای خانواده صاحب آنها مبتلا شده و با علائم عفونت دستگاه تنفسی مورد آزمایش قرار گرفتند.
به گفته دامپزشکان کلرادو ، این دو گربه که هم اکنون بیمار هستند و تلاش برای بهبود آنها ادامه دارد هفته ها با بیماری دست و پنجه نرم کرده اند ، بطوریکه یکی از آنها از دوم اکتبر و دیگری از اوایل نوامبر سالجاری میلادی تاکنون بیمار بوده اند.
دامپزشکان دانشگاه کلرادو می گویند : هر چند تجویز آنتی بیوتیک در درمان آنفلوآنزای نوع A جایگاهی ندارد اما به دلیل بروز عفونت های ثانویه این دو گربه تحت درمان آنتی بیوتیکی هم قرار گرفته اند.
دکتر پابیلونیا دامپزشک معالج بهترین درمان را استراحت ، غذای ملین و مایع درمانی دانسته و از تلاش برای درمان این گربه ها سخن گفته است.
دامپزشکان دانشگاه Iowa در پی آزمایشاتی چون بررسی سواب دهان و بینی و آزمایشات تکمیلی سرم خون ابتلای این دو گربه را به ویروس H1N1 تأیید کرده اند.
بنا بر گزارش وزارت کشاورزی آمریکا ابتلای سه گربه دیگر در ایالتهای Oregon ، Iowa و Pennsylvania و پنج موش خرما (چهار مورد در ایالت Oregon و یک مورد در Nebraska) پیش از این تأیید شده بود.
دامپزشکان توصیه می کنند صاحبان حیوانات خانگی قبل از دست زدن به حیوان محبوبشان حتماً دستهای خود را با آب و صابون بشویند. آنها معتقدند اطلاعات کمی درباره نحوه و علت ابتلای حیوانات به ویروس H1N1 موجود است.

 

نظر شما
ادامه