کد خبر: ۹۵۹۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی فارس، جنوب کرمان، خراسان جنوبی، سمنان و شوشتر + انتصاب جدید در اداره کل دامپزشکی قم

 

انتصاب مسئول جدید بازرسی وارزیابی عملکرد دامپزشکی استان قم


دکتر رفیعی، مدیرکل دامپزشکی استان قم حسین ابراهیمی سلیمی را به عنوان مسئول بازرسی وارزیابی عملکرد این اداره کل منصوب نمود.

--------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی استان فارس عنوان کرد:
نظارت بازرسان دامپزشکی فارس در ماه مبارک رمضان تشدید می شود


 با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده های خام دامی از جمله گوشت سفید و قرمز، توسط شهروندان، طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان توسط تیمهای نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان فارس به اجرا در می آید
مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: در ماه مبارک رمضان، تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی، همچنین مراکز توزیع، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها و کشتارگاههای دام و طیور، سردخانه های نگهداری، کارگاه های فرآوری و بسته بندی در سطح استان تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و به طور مستمر بازرسی می شوند.
دکتر قاسم رضائیان زاده تاکید کرد: با توجه به استقبال گسترده عموم مردم جهت تامین مایحتاج غذائی و فرآورده های خام دامی و پروتئینی و نیز توزیع گسترده فرآورده های مذکور به صورت تازه و منجمد در فروشگاه ها، تعاونیهای مصرف و مراکز عرضه سطح شهر در ماه رمضان و نیز احتمال سوء استفاده برخی افراد سودجو به ویژه افراد دوره گرد و دستفروش جهت عرضه فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و ارزان قیمت از قبیل عرضه گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، عرضه گوشت چرخ شده، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با وسائل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده های بسته بندی شده غیرمجاز بدون تاریخ تولید، انقضاء و کد دامپزشکی، لازم است تمام شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام و نیز حفظ سلامتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را در شیراز با شماره تلفنهای 2246488 و 2246489 و 2233072 (شبکه دامپزشکیشیراز) و در شهرستانها به شبکه های دامپزشکی اطلاع داده تا اقدام لازم صورت گیرد.
مدیرکل دامپزشکی فارس تعداد مراکز عرضه فرآورده های خام دامی فارس را بیش از (4000)چهار هزار واحد دانست و از آمادگی سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان فارس نیز با شماره 30002792 جهت اعلام موارد تخلف و رسیدگی به آنها خبر داد.
این مقام مسئول یادآور شد: در این خصوص و در جهت اجرای هرچه بهتر طرح برای تامین امینت غذایی شهروندان، هماهنکی لازم با سایر نهادها ازجمله استانداری، فرمانداریها، شهرداریها، سازمان جهادکشاورزی، ائمه جماعات استان، مراکز بهداشت، اداره کل تعزیرات حکومتی و... در حال انجام است.

-------------------------------------

 

به همراه نماینده وفرماندار عنبرآباد
مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان از وضعیت دام ها در روستاهای صعب العبورعنبرآباد بازدید کرد


مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان به همراه نماینده وفرماندار عنبرآباد از روستاهای صعب العبور جبالبارزجنوبی بازدید کرد. 
عارفی نماینده شهرستانهای جیرفت وعنبرآباد و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، مشایخی فرماندارعنبرآباد و جمعی از مسئولین محلی شهرستان عنبرآباد از روستاهای بخش جبالبارز جنوبی در این بازدید دکتر ابراهیم توکلی را همراهی می کردند.

نکته قابل توجه این بازدید عبور از مسیرهای سخت وصعب العبور بودبه نحوی که گذرازمسافت 20 کیلومتری بیش از 4 ساعت به طول انجامید.

 

--------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:
داروی زنبور عسل تامین و بین زنبورداران استان توزیع می شود


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از تامین و توزیع داروی زنبور عسل بین زنبورداران استان در تابستان امسال خبرداد.
دکتر محمدعلی رضایی در اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران ستادی و شهرستانی اداره کل دامپزشکی استان با بیان این خبر افزود:طبق سنوات گذشته به منظور مبارزه با بیماری های زنبورعسل در کندوهای پرورش و در راستای افزایش تولید عسل، داروی مورد نیاز زنبورداران تامین و به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست دامداران استان به واکسن آنتروتوکسمی اظهار داشت: واکسن مذکور تامین و طی هفته جاری به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها ارسال می گردد.

در خاتمه دکتر رضایی عملکرد دامپزشکی استان را طی امسال در حوزه های گوناگون مطلوب ارزیابی و حرکت مجموعه دامپزشکی را رو به جلو عنوان کرد.

در این جلسه عملکرد شهرستان ها طی سه ماه اول سال هم مورد ارزیابی قرار گرفت و روسای شبکه های دامپزشکی به بیان مشکلات موجود و پیش روی خود پرداختند.

----------------------------------

 

افتتاح حمام ضدکنه شهرستان میامی


حمام ضدکنه شهرستان میامی با حضور امام جمعه ، فرماندار و مدیرکل دامپزشکی استان سمنان و با حضور اهالی روستای بکران جهت استفاده دامداران کلاته های شرق شهرستان میامی افتتاح گردید.
در این مراسم حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان میامی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های دامپزشکی و کارکنان آن خواستار تقویت شبکه دامپزشکی شهرستان میامی با جذب نیروهای بومی شد.


مهندس قاضی فرماندار شهرستان میامی هم فعالیت های دامپزشکی که در زمینه پیشگیری از بیماریها را مهم ارزیابی نمود و اظهار نمود: بی شک استمرار فعالیت های بهداشتی در ارتقا بهداشت انسانی و جلوگیری از انتشار بیماریهای استان مهم می باشد .
دکتر رضا عامری مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نیز به نقش مهم دامپزشکی در شهرستان میامی اشاره و عنوان نمود : با عنایت به اینکه این شهرستان دارای روستاهای متعدد و گسترده بوده و فعالیت های کشاورزی و دامداری شغل اصلی بسیاری از مردم این شهرستان می باشد می بایست باتوجه به نگاه ویژه به فصل کشاورزی  و تامین اعتبارات مورد نیاز این بخش اقدام شود تا انشا ا... شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی و صنعت دامپروری دراین شهرستان باشیم
وی در ادامه گفت : خوشبختانه طی سال 89 و 90 با مساعدت مسئولین استانی کلیه حمامهای ضدکنه در سطح استان بازسازی و کامل و تعدادی نیز اصلاح شده اند.

 

---------------------------------------------

 

رئیس دامپزشکی شوشتر خبر داد :
مبارزه با توزیع چربی‌های غیرمجاز در بازار شوشتر


رئیس دامپزشکی شوشتر از مبارزه جدی با توزیع چربی‌های غیرمجاز در سطح بازار شوشتر خبر داد و گفت: با متخلفان برخورد می‌شود.
دکتر احمدعلی معینی اظهار داشت: توزیع چربی به صورت غیرمجاز و غیر استاندارد و به صورت غیربهداشتی در سطح بازار شوشتر سبب شده است تا با این مهم مبارزه جدی شود و در صورت مشاهده این مهم با متخلفان علاوه بر جلب این مواد با جریمه نقدی نیز برخورد می‌شود.

وی افزود: برای بهداشت در سطح بازار به ویژه قصابی‌ها و توزیع کنندگان مرغ تلاش زیادی می‌شود و بازرسی‌های زیادی در این باره به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بازرسی‌ها را دقیق‌تر و تعداد آنها را در روز افزایش دهیم و به این دلیل نظارت بر بازار گوشت در سطح شهرستان شوشتر افزایش یافته است.

معینی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلا به تب کریمه کنگو در سطح شهرستان شوشتر به دست ما نرسیده است، افزود: هیچ مشکلی از این نظر در سطح شهرستان شوشتر وجود ندارد.

رئیس دامپزشکی شوشتر گفت: همه روستاهای شهرستان شوشتر در مقابل تب خطرناک کریمه کنگو واکسینه می‌شوند و دام‌های موجود در این روستاها واکسینه و طویله‌های این روستاها سم پاشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این واکسینه از طرف دولت انجام می‌شود، تاکید کرد: این طرح از طرف دولت انجام می‌شود و کاملا رایگان خواهد بود.

معینی تاکید کرد: تا کنون در سطح شهرستان شوشتر هیچ علائمی از این بیماری خطرناک مشاهده نشده است و با مرکز بهداشت برای آماده‌سازی مرکز ایزوله برای مبارزه احتمالی با بیماران این مرض مشترک میان انسان و دام مکاتباتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در این باره همکاری لازم را داشته باشند، افزود: دام مبتلا به این بیماری هیچ علائم تشخیصی ندارد و به این دلیل نمی‌توان با معاینه دام پیش از کشتار این بیماری را تشخیص داد.

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر با اشاره به اینکه مردم باید درباره این بیماری احتیاط زیادی کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید گوشت‌هایی را که روزانه خرید می‌کنند به مدت 24 تا36 ساعت در یخچال به دور از شرایط یخ زدن قرار دهند و اگر خرید روزانه جگر، دل و یا قلوه باشد بین 48 تا72 ساعت در این شرایط نگهداری شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: نظارت بر کشتارهای روز و قصابی‌ها در سطح شهرستان شوشتر بیشتر شده است و در این باره با هر تخلفی به شدت برخورد می‌شود.

 

نظر شما
ادامه