کد خبر: ۹۶۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  برای اولین بار در کشور از روش تشخیص تب کیو، به روش بیولوژی و مولکولی در مشهد بهره‌برداری شد.

دکتر محمدحسین ناظم شیرازی رییس آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی خراسان رضوی در مراسم بهره‌برداری از روش تشخیص تب کیو، پرورش بیولوژی و مولکولی در مشهد، عنوان کرد: روش آزمایشگاهی تشخیص تب کیو، به روش بیولوژی و مولکولی، که یک بیماری مشترک بین دام و انسان است، برای اولین بار در کشور و در آزمایشگاه دامپزشکی خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده است.
وی در تشریح روش بهره‌برداری شده گفت: تب کیو، بیماری مشترک بین دام و انسان می‌باشد که شباهت بسیاری به تب مالت دارد و از کشور افغانستان به ایران وارد شده که تنها نشانه آن در دام ها نیز سقط جنین است.
وی با اشاره به راه‌های انتقال بیماری به انسان، گفت: این بیماری از طریق استنشاق ذرات یا خوردن شیر و محصولات لبنی آلوده به انسان منتقل می‌شود و در زنان باردار باعث سقط جنین یا زایمان زودرس می‌شود.
ناظم شیرازی در خصوص آمار مبتلایان به این بیماری در کشور، اظهار داشت: دربعضی استان‌ها این بیماری در بین دام ها دیده شده است اما آمار دقیقی تاکنون از آن در دست نیست و شاهد مرگ و میری که ناشی از این بیماری باشد، نبوده‌ایم.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس سازمان دامپزشکی کشور
|
-
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
0
0
آقای دکنر ناظم شیرازی بایستی در رابطه با موضوعی که اطلاع ندارد اظهار نظر نفرمایند همینکه کارهای آزمایشگاهی انجام بدهند کفایت می کند در رابطه با منشائ بیماری بدون اطلاع با بینش سطحی و ظاهری اظهار نظر نفرمایند
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
غافلین یک سوم مردم ناقل این ویروسن خودشون خبر ندارن.به لطف مسعولین در اینده یه شهر پر جنازه داریم ؛)
نظر شما
ادامه