کد خبر: ۹۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: ظرف یک ماه آینده یک جفت فیل از کشور سریلانکا به باغ وحش ارم وارد می شود. 
علی اصغر محمدی فاضل افزود: در حال حاضر مجوزهای لازم برای طی مراحل قانونی واردات یک جفت فیل سریلانکایی به باغ وحش ارم از سوی سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی داده شده است.
به گفته وی، این فیلها پس از ورود به کشور مدت زمانی در قرنطینه نگهداری می شوند تا بررسیهای لازم توسط محیط زیست و دامپزشکی صورت گیرد و گواهی سلامت برای آنها صادر شود.
فاضل اظهار داشت: بر اساس گزارش مدیریت باغ وحش ارم در حال حاضر این باغ وحش مشغول انعقاد قراردادهای بارگیری این فیلها در کشور سریلانکا است و تا یک ماه آینده این فرایند طی خواهد شد و فیلهای سریلانکایی وارد کشور می شوند.
معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست در پاسخ به اینکه این فیلها خریداری و یا با گونه های کشور مبادله می شوند، تصریح کرد: یک جفت فیل سریلانکایی که از گونه های پرورش یافته در باغ وحش کشور سریلانکا هستند خریداری می شوند و مبادله ای صورت نمی گیرد.
پیش از این در پاییز سال گذشته رئیس اداره اجرایی شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در مورد آخرین وضعیت ورود فیلهای سریلانکایی گفته بود: باغ وحش ارم هنوز شرایط نگهداری یک جفت فیل سریلانکایی را ندارد.
رضا فرجی افزود: صدور مجوز از سوی سازمان محیط زیست برای ورود دو توله فیل سریلانکایی به باغ وحش ارم مشروط به آماده سازی مکان مناسب برای نگهداری این فیلها در باغ وحش ارم است.
 به گفته وی، هیچ یک از شرایطی که برای نگهداری این گونه های گرمسیری لازم است در باغ وحش ارم مهیا نشده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
آخ جون، بیماری جدید!! باب پژوهش باز شد!!
نظر شما
ادامه