کد خبر: ۹۶۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سودپرستی کشتارگاه‌ها و به‌روز نبودن دستگاه‌های بسته‌بندی میزان آب در مرغ‌ها را افزایش داده است.

یک دامپزشک فعال در امر مرغداری با اعلام این مطلب گفت: وقتی مرغ به کشتارگاه می‌رود در زمان بسته‌بندی خواه یا ناخواه مقداری آب در آن باقی می‌ماند و به‌دلیل سیستم‌های بسته‌بندی قدیمی، آب به‌طور کامل از آن خارج نمی‌شود.

سیستم‌های قدیمی بسته‌بندی آب باقی مانده در مرغ را افزایش می‌دهد

دکتر ناصر نبی‌پور افزود: سودپرستی کشتارگاه‌ها میزان آب داخل مرغ را افزایش داده و اضافه وزن به‌وجودآمده به انضمام قیمت مرغ به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: مرغداران در قبال اتفاقاتی که بعد از خروج مرغ از کشتارگاه صورت می‌گیرد، مسئولیتی ندارند.

فعال بخش خصوصی در واکنش به قرارگیری مرغ و نهاده‌های آن در اولویت واردات کالاهای اساسی ادامه داد: در همه کشورهای دنیا این کالا به‌عنوان اولویت اول در نظر گرفته می‌شود. ولی در کنار این برنامه‌های کوتاه‌مدت که برای حل مشکلات این بخش در نظر گرفته می‌شود، باید به‌دنبال برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت نیز بود.

نبی‌پور درباره دلایل گرانی قیمت مرغ تصریح کرد: میزان تولید مرغ در کشتارگاه‌ها کاهش یافته است که دلیل آن کاهش قیمت مرغ در سال گذشته و ضرر 300 تومانی آنها در تولید بود.

وی با بیان اینکه سویای دوهزار و 200 تومانی قبل از عید 400 تومان قمیت داشت، یادآور شد: با برنامه‌های بلندمدت می‌توان از افزایش و کاهش قیمت آنی نهاده‌ها جلوگیری وقیمت مرغ را کنترل کرد.

نبی‌پور در پایان تأکید کرد: در صورت عدم کنترل، پیش‌بینی می‌شود قیمت تخم‌مرغ در مهر و آبان‌ماه به‌دلیل افزایش تقاضا به کیلویی هشت هزار تومان برسد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
....................... اگر مرغ در اطاق چیلینگ با سرعت مناسب بگردد امکان ندارد آب آن چکیده نشود اما برخی از کشتارگاه داران قلاب ها را به هم نزدیک تر می کنند تا ظرفییت خط خود را بالا ببرند و از طرف دیگر سرعت را هم بالا می برند و این باعث می شود تا آب چکانی خوب صورت نگیرد .در این مورد باید استاندارد تدوین شود البته همه این موارد را دوستان محترم مسوول فنی در بخش خصوصی می دانند ولی نمی توانند به جایی برسانند چون .................
نظر شما
ادامه