کد خبر: ۹۶۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کرد: مسئولان کاری کنند که ماه رمضان از نظر گرانی برای قشرهای ضعیف جامعه مشکلاتی ایجاد نکند. به ویژه در تامین مواد غذایی مردم نباید به مشکل بیفتند.

این مرجع تقلید در آغاز سلسله مباحث تفسیری خود در ماه مبارک رمضان که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه‌ (س) برگزار می‌شود، با ابراز خرسندی از تشکیل جلساتی میان دولت و مجلس خاطرنشان کرد: البته مردم هم در این زمینه نباید خیلی برای تامین برخی مواد غذایی اصرار کنند. عده زیادی درباره قیمت مرغ اصرار می‌کنند؛ در حالی که اگر گوشت مرغ نخورند خیلی مسئله مهمی نیست. بیشتر اطبا گفته‌اند که مواد گوشتی غذای مناسبی برای انسان نیست و نباید افراط کرد؛ تنها مقدار کمی لازم است.

وی با بیان اینکه من خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم، تاکید کرد: من بدون اینکه در این مسئله تحریم کنم، خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم. مردم هم می‌توانند با جمع و جور کردن اطراف کار در مقابله با گرانی سهیم باشند؛ البته دولت هم باید برای برطرف کردن گرانی‌ها کمر همت ببندد.

آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای سخنان خود با محکومیت کشتار مسلمانان می‌انمار تصریح کرد: متاسفانه در می‌انمار، یکی از کشورهای شرق آسیا که در همسایگی هند و برخی کشورهای اسلامی قرار دارد، جمعیت بودایی بر سر مسلمانان ریخته و آنان را قتل عام می‌کنند.

وی با بیان اینکه بوداییان متعصب چنین کارهایی را از وهابیت یادگرفته‌اند، ادامه داد: وهابیت، افرادی را برای آدم‌کشی در جهان مامور می‌کنند و بوداییان نیز این کار را انجام می‌دهند.

مکارم شیرازی با بیان اینکه چرا کشورهای اسلامی کاری برای مسلمانان بی‌دفاع می‌انمار انجام نمی‌دهند؟ افزود: دلیل این کار این است که مسلمانان به جان هم افتاده‌اند و مسلمان، مسلمان را می‌کشد و خبر ندارند که ۸۰۰ ‌هزار مسلمان در می‌انمار غریب مانده‌اند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مسلمانان باید فریاد خود را بلند کنند، اظهار کرد: همگی باید از سازمان ملل و مجامع جهانی بخواهند که جان این مسلمانان را تامین کنند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
0
0
................................... !!!!
همکار
|
-
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
بیننده محترم با سلام / انتقاد به وضعیت موجود و قیمت مرغ نه تنها ایرادی ندارد که بسیار هم با استقبال مواجه می شود و نظرات پیرامون آن هم منتشر می گردد لیکن توهین به دیگران و مسئولین به هیچ وجه در شأن شما و بینندگان ارجمند حکیم مهر نیست و قاعدتاً اینگونه کامنت ها قابلیت انتشار ندارد. با تشکر از بازدیدتان - حکیم مهر

شما ....................................
نظر شما
ادامه