کد خبر: ۹۷۰۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی اردبیل، زرند و مرکزی + تصاویر

 

رتبه اول سه رشته مسابقات استانی قرآن کریم به کارکنان اداره کل دامپزشکی استان اردبیل اختصاص یافت


در بیسـت و چهـارمیـن مسـابقـات استـانـی قـرآن کـریـم بین کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و ارگانهای تابعه ، دکتـر بابک معترض و دکتر محمدرضا منیری به ترتیب در رشتـه هـای اذان و حفـظ یـک جـزء کـامـل قـرآن و خـانـم فاطمه مرادی منش از فرزندان کارکنان با حفظ چهل حدیث موفق به احراز رتبه اول و کسب لوح تقدیر گردیدند.

در قسمتی از لوح تقدیر اهدائی که از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان به نامبردگان اهداء گردید ، آمده است :

بدین وسیله ضمن تقدیر از حضورتان در بیست و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ، احراز رتبه اول در سازمان جهاد کشاورزی استان را تبریک عرض نموده ، توفیق روزافزونتان را در کسب درجات معنوی با تأسی در سیره اهل بیت عصمت علیهم السلام از درگاه خداوند سبحان مسئلت داریم.

 

------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی زرند عنوان کرد :
آغاز تشدید نظارت بر 160 مرکز توزیع فرآورده‌های دامی در زرند


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند از طرح تشدید نظارت بهداشتی بر 160 مرکز توزیع فرآورده‌های دامی در ماه مبارک رمضان خبر داد.
محمد جانباز افزود: این طرح به منظور تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در قالب دو اکیپ ثابت و سیار از تاریخ 28 مرداد ماه جاری تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت هشت صبح تا 20 شب به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: ‌در این طرح تعداد 30 واحد قصابی گوسفندی، 35 واحد قصابی گاوی، 45 واحد مرغ و ماهی‌فروشی و 50 واحد رستوران و کبابی زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی ابراز داشت: شهروندان برای خرید هر‌گونه فرآورده‌های خام دامی به مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی مراجعه و در صورت مشاهده هر‌گونه تخلف بهداشتی مراتب را با شماره 4222227 شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

 

-------------------------------

 

ارتقای سلامت و امنیت غذایی جامعه اولویت برنامه‌های دامپزشکی در ماه رمضان است


مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به آغاز ایام ماه مبارک رمضان و افزایش ضریب استفاده مردم از فرآورده های دامی، ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و ایجاد امنیت غذایی در بین مردم اولویت برنامه های این اداره در این ایام است.
دکتر سعید حسینی گفت: با توجه به آغاز ایام ماه مبارک رمضان و افزایش ضریب استفاده مردم از فرآورده های دامی، ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و ایجاد امنیت غذایی در بین مردم اولویت برنامه های این اداره در این ایام است.

وی افزود: طرح نظارتی  ماه مبارک رمضان در ادامه طرح نظارت بهداشتی فصل تابستان که از ابتدای تیرماه سالجاری آغاز شده است اجرا می شود.

حسینی گفت: در این طرح تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور و خودروهای ویژه حمل فرآورده ها ی خام دامی در سطح استان تحت کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و به طور مستمر بازرسی می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر سلامت فرآورده های دامی از اولویت های برنامه دامپزشکی در کل سال است، اظهار داشت: منشا برخی بیماری های مشترک مصرف فرآورده های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی است، بنابراین از شهروندان درخواست می شود  گوشت قرمز و سفید مورد نیاز خود را بصورت بسته بندی یا ممهور به لیبل دامپزشکی و از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده است.

وی ادامه داد: مردم برای اطمینان از سلامت محصول هنگام خرید گوشت قرمز به لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی برروی لاشه و تاریخ تولید و انقضاء در محصولات پروتئینی بسته بندی دقت بیشتری داشته باشند.

حسینی گفت: از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه تولید و توزیع فرآورده های خام دامی مراتب را برای پیگیری به اداره کل دامپزشکی با شماره 1512 اطلاع دهند.

نظر شما
ادامه