کد خبر: ۹۷۰۸

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح پرورش بهداشتی مرغ خانگی در روستاها حدود یک میلیون قطعه از این نوع طیور ساماندهی خواهند شد.

دکتر علی اصغر شریفی با اشاره به اینکه این استان به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوای مناسب ظرفیت پرورش بهداشتی مرغ خانگی در روستاها را دارد افزود: طرح پرورش مرغ خانگی با ظرفیت 50 تا 70 قطعه برای هر متقاضی در روستاهای این استان در کارگروه اقتصادی مطرح و تصویب شده است.
وی با بیان اینکه این طرح با هزینه بسیار کمی قابل اجرا است ادامه داد: با اجرای این طرح دامپزشک روستا نیز بکارگرفته خواهد شد.
دکتر شریفی اظهار داشت: اولویت اجرای این طرح در روستاهایی است که در اطراف آن مرغداری وجود نداشته باشد، روستاها در نوار مرزی قرار نگرفته باشد و تالابی در حاشیه روستاها وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: هم اکنون این طرح به صورت غیربهداشتی در حال انجام است اما این اداره کل درصدد است تا این طرح را به صورت بهداشتی اجرا نماید.
به گفته این مقام مسوول با اجرای این طرح، صنایع جانبی از قبیل تولید تخم مرغ محلی، صنایع بسته بندی گوشت و تولید جوجه یک روزه نیز ایجاد خواهد شد.
وی توضیح داد: این طرح با همکاری سازمان جهادکشاورزی، کمیته امداد و بهزیستی اجرا می شود.
مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: تاکنون جلساتی در خصوص این طرح در کمیته اقتصادی استان برگزار شده است و در حال حاضر باید جلسات نهایی آن برگزار شود.

 

نظر شما
ادامه