کد خبر: ۹۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در صورت تصویب و اجرای طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: یک نوع چندگانگی در قوانین مربوط به بخش کشاورزی مشاهده می‌شود و از همین رو تعدادی از نمایندگان مجلس طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی را طراحی و در صحن علنی مجلس ارائه دادند که با فوریت بالایی مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

مهرداد بائوج‌لاهوتی افزود: طرح مذکور حاوی سه پیام اصلی است که امیدواریم پس از بررسی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با حفظ اهداف اصلی خود در صحن علنی مجلس مطرح شده و جزئیات آن مورد تصویب قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مطرح‌شده در این طرح که ریاست مجمع بانک کشاورزی باید بر عهده وزیر جهاد کشاورزی باشد و این در حالی است که هم‌اکنون وزیر امور اقتصاد و دارایی عهده‌دار این سمت است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک کشاورزی بانکی در اختیار کشاورزان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی است و از همین رو ریاست مجمع آن نیز باید بر عهده وزیر جهاد کشاورزی باشد، آشنایی و اشراف بیشتری مسائل و مشکلات این بخش دارد.

بائوج‌لاهوتی کنترل واردات محصولات کشاورزی را از دیگر موارد پیش‌بینی شده در این طرح دانست و تصریح کرد: در حال حاضر مجوز واردات محصولات کشاورزی و دامی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود. اما در صورت اجرای طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارتع صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی هرگونه واردات این محصولات باید با مجوز وزارت جهاد کشاورزی باشد.

وی تعیین تعرفه مناسب برای واردات محصولات کشاورزی و دامی را از دیگر موارد مطرح در طرح مذکور ارزیابی کرد و یادآور شد: بر اساس ماده یک قانون واردات و صادرات 9 نفر از وزرا باید در مورد تعرفه واردات محصولات کشاورزی تصمیم‌گیری کند که مجاب کردن این افراد به تعیین تعرفه‌های بالا کار سختی است که امیدواریم با تصویب و اجرای طرح مذکور، مشکل تعیین تعرفه برای واردات محصولات کشاورزی و دامی نیز رفع شود.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه فقر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تا حدودی نگران‌کننده است، تأکید کرد: امیدواریم با تصویب و اجرای طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی، میزان تولید محصولات کشاورزی و دامی افزایش یافته و با ایجاد دلگرمی، سرمایه‌گذاران بیشتری به بخش کشاورزی جذب شوند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
amir
|
-
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
.............................
نظر شما
ادامه