کد خبر: ۹۷۴۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
ابلاغ چندین باره این مصوبه توسط هر دو سازمان (سازمان نظام و سازمان دامپزشکی) و عدم اجرای آن شبهات زیادی در بین مسئولین فنی و بازرسین بهداشتی به دنبال داشته، که به راستی هدف از ابلاغ هر سال و عدم اجرای آن چیست‌؟ / عدم پیگیری برای اجرای دقیق و کامل آن برای سازمان نظام دامپزشکی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است...

حکیم مهر - انجمن صنفی بازرسان فنی بهداشتی دامپزشکی استان فارس ضمن ارسال نامه‌ای به سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران از عدم اجرای ماده 18 و 19 آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی انتقاد کردند.
انجمن صنفی بازرسان فنی بهداشتی دامپزشکی استان فارس با ارسال نامه‌ای به سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران از عدم اقدام مؤثر در اجرای ماده 18 و 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی به رغم گذشت نزدیک به سه سال از ابلاغ آن گلایه کردند و معتقدند که این روند باعث وهن جایگاه رفیع حرفه دامپزشکی کشور شده است.

در ادامه این شکوائیه که به امضای 51 نفر از مسئولین فنی بهداشتی استان مربوطه رسیده آمده است:

« ابلاغ چندین باره این مصوبه توسط هر دو سازمان (سازمان نظام و سازمان دامپزشکی) و عدم اجرای آن شبهات زیادی در بین مسئولین فنی و بازرسین بهداشتی به دنبال داشته، که به راستی هدف از ابلاغ هر سال و عدم اجرای آن چیست‌؟؟ »

آنها در پایان ضمن انتقاد از مسکوت ماندن مصوبه هیات وزیران از رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران خواستار برخورد با کارفرمایان متخلف و اجرای دقیق و کامل این آیین‌نامه شدند.

سایت سازمان نظام دامپزشکی ضمن انتشار این مطلب نوشت :

"آیین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی با هدف ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه پس از تصویب هیات دولت، برای اجرا در آذرماه سال 1387 به سازمان دامپزشکی کشور ابلاغ شد و عدم پیگیری برای اجرای دقیق و کامل آن نیز برای سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است."

این نامه در حالی به سازمان نظام دامپزشکی ارسال شده که از بهمن 1389 تاکنون رئیس جدید این سازمان معرفی نشده است و شورای مرکزی هم با دو دستگی روبرو است. امری که به نظر می‎رسد در عدم ایجاد وحدت کامل بین دو سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی برای اجرای این آیین نامه و رفع کاستی‎های احتمالی آن نقش مهمی ایفا نموده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
با سلام خدمت مسئولین فنی بهداشتی عزیز
چیزی که در حال جریان و اتفاق است بسیار بدتر و دردناکتر از آن چیزی است که تصور می نمایید.متاسفانه در ادارات دولتی همکاران و مسئولین دامپزشکی ،به دلایل معلوم و نامعلوم اقدامات حمایتی ویژ ه ای از کارفرمایان به طرق مختلف (معرفی مسئولین فنی با حقوق پایین و الزام نمودن کارفرما جهت عقد قرارداد با فرد مورد نظر،عدم برخورد با کارفرمایانی که حقوق مسئولین فنی بهداشتی و .... را در موعد مقرر و صحیح پرداخت نمی کنند و ....) می نمایند.جدیدا نیز که بحث پرداخت فوق العاده خاص به پرسنل دامپزشکی دولتی به تصویب مجلس رسیده و توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است ، ادارات دامپزشکی کشور در یک اقدام هماهنگ(با سازمان دامپزشکی)و در یک غقب گرد کامل،شروع به باز پس گیری برخی از امور واگذار شده به بخش خصوصی!!!(بازدید از خودروهای سردخانه دار جهت صدور و تمدید پروانه اشتغال،بازدید های ممیزی و ...) نموده است تا به این طریق در آمد حاصله از محل ماده 13 افزایش یافته و بتوانند فوق العاده خاص خود را دریافت نمایند.واقعا جای تاسف نیست از این همه حمایت از بخش خصوصی.
دامپزشک همکار
|
-
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
0
من هم با نظر این همکار عزیز موافقم و متاسفانه همچین چیزی در حال اتفاق افتادنه.این اختلاف .......هم بر این آتیش افزوده و این مساله بسیار نگران کننده است و حقوق مسئولین فنی به کلی در حال از بین رفتنه
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
0
هر روز بدتر دیروز! ...آخه یکی تو این مملکت پیدا نمیشه جلوی ....... رو بگیره که این قدر به بخش خصوصی ظلم نکنه؟!!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
0
0
نمی دونم چرا بخش دولتی انقدر دشمن دارد سازمان که متولی ایجاد شغل برای شما نیست اگه سازمان هم مانند وزارت بهداشت حق کار کردن به کارمندان و دکتراش را میداد انقدر بخش خصوصی دامپزشکی ........در شهرستان ما رییس شبکه بهداشت عصرا مطب میره و روزی 1 میلیون تومان دارد پزشکان بخش خصوصی کوچکترین .....و بی احترامی نمیکنند .
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
بنده نظر کارمند یا یکی از مسئولین سازمان دامپزشکی که این کامنت را گذاشته است، به شدت رد می کنم! زیرا اگر سازمان دامپشکی می توانست به کارکنان سازمانی خود مجوز فعالیت در بخش خصوصی را بدهد، همه دولتی ها در استان ها به کمک ادارات کل دامپزشکی، کل بخش خصوصی را درو می کردند و اصلا اجازه ای به بخش خصوصی برای فعالیت نمی دادند!!! همین الان این تجربه در استان ما وجود عینی دارد.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
اگر سازمان کار نیمه وقت دامپزشکان و تکنسینهای دولتی را ازاد بکنه که قانونی هم هست بخش خصوصی متوجه میشد یک من ماست چقدر کره داره
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
وقتی رئیس سازمان نظام دامپزشکی با این شرایط ....................... حق ما دامپزشکان بخش خصوصی بیشتر از این نیست. آقای دکتر لطفی زاده لطفا مطالب ما را با نقطه چین قطع نکن.
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
0
0
همکار بخش دولتی عزیز من با سابقه کار 15 ساله در بخش غیر دولتی به جرات می گویم که بیش از90 درصد پرسنل دولتی دامپزشکی اگر در بخش خصوصی ......... در بخش غیر دولتی سواد تجربه وتخصص مهم است نه........
به نظر من اگر بخش دولتی نیز نیمه وقت فعالیت نماید خوب هم است برای اینکه تازه مشکلات بخش غیر دولتی را درک میکند به شرط انکه با رانت صدور پروانه و مجوز خود را به بخش غیر دولتی تحمیل ننماید ودر اخر کار بخش خصوصی به صورت پنهانی به همان واحد ها برود واشتباهات وسهل انگاریهای بخش دولتی را اصلاح نماید
ضمننا بسیاری از همکاران سازمان دامپزشکی بعد از فراغت تحصیل تا کنون دام را فقط از تلویزیون دیده اند و بعید است پس از اجرای مصوبه جدید و ........ دنبال کار بروند
نظر شما
ادامه