کد خبر: ۹۷۸۳

حکیم مهر - رئیس هیئت مدیره گروه واردکنندگان مواد پروتئینی با بیان اینکه واردات گوشت و مرغ انحصاری نیست، گفت: مجوز واردات بیش از یکصد هزار تن گوشت قرمز و بیش از 50 هزار تن مرغ صادر شده و مردم نگران نباشند.
خبرگزاری فارس 26 تیر خبری با عنوان "دست‌های پنهان در گرانی گوشت/ انحصار واردات در دست 5 نفر" به نقل از رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل منتشر کرد .

رئیس هیئت مدیره گروه واردکنندگان مواد پروتئینی در واکنش به این خبر اعلام کرد: توجه به حقوق مصرف‌کنندگان در دسترسی و تامین نیازمندی‌های غذایی با قیمت و کیفیت مطلوب و به موقع از جمله اصولی است که دست‌اندرکاران واردات مواد پروتئینی و به ویژه گوشت و مرغ در کشور کاملا بدان واقفند.

شالباف افزود: گوشت تولید داخل، نقش اصلی و اساسی را در سبد غذایی مردم ایفا می‌نماید و از سوی دیگر واردات گوشت قرمز و مرغ به صورت کاملا مدیریت شده و در راستای تکمیل زنجیره تولید و تامین این ماده پروتئینی در سبد خانوار بوده و صرفا در شرایط زمانی لازم صورت می‌پذیرد. در این رابطه واردات گوشت از مبادی مختلف و مجاز براساس ضوابط دستگاههای اجرائی ذیربط صورت می‌پذیرد و بش از 100 شرکت واردکننده با پتانسیل‌های مختلف نسبت به اخذ مجوزهای لازم و واردات گوشت و مرغ در کشور اقدام نموده‌‌اند.

 وی افزود: ادعای مطرح شده توسط رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل مبنی بر انحصاری بودن واردات گوشت خلاف واقع و غیرمنطقی بوده و به شدت تکذیب می‌شود در این رابطه مدارک و مستندات لازم مبنی بر مشارکت تمام شرکت‌های متقاضی در امر واردات در گروه واردکنندگان مواد پروتئینی برای مشاهده موجود است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تمام خدمات مورد نیاز و مجوزهای لازم برای تسهیل در امر واردات از طریق این گروه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و تاکنون بالغ بر یکصد هزار تن مجوز واردات گوشت قرمز از کشورهای مختلف و بیش از 50 هزار تن نیز مجوز واردات مرغ صادر شده است و با توجه به اینکه محموله‌های یاد شده به صورت مستمر و دائمی در حال تولید، حمل و ترخیص از بنادر ورودی به کشور می‌باشند مردم عزیز هیچ دغدغه‌ای برای تامین گوشت و مرغ مورد نیاز خود نخواهند داشت.

شالباف تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تکمیل اقلام سبد خانوار و تامین گوشت و مرغ مصرفی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان و ... از مدتها قبل اندیشیده شده و در دستور کار مسئولین ذیربط قرار گرفته است فلذا ضروری است از ایجاد شبهاتی که موجبات نگرانی مصرف کنندگان را فراهم سازد به شدت پرهیز شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص قیمت گوشت‌های وارداتی نیز کلیه واردکنندگان براساس نوع ارزی که با آن محموله‌های خود را وارد می‌نمایند موظفند نسبت به فروش گوشت و مرغ به قیمت مصوب که توسط دستگاههای اجرائی ذیربط ابلاغ می‌‌شود عمل کنند.

وی تصریح کرد: شرایط واردات گوشت و مرغ و ارائه آن در بازار به صورت شبانه‌روزی تحت کنترل ناظرین و بازرسین وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

نظر شما
ادامه