کد خبر: ۹۸۲۱

حکیم مهر - مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام بار دیگر تاکید کرد که کشور با کمبود نهاده‌های دامی روبرو نیست و در این باره آخرین آمار واردات نهاده‌های دامی به کشور را تشریح کرد.

مصیب محمدیان با اشاره به این‌که میزان واردات ذرت دامی در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است، گفت: امسال یک میلیون و 390 هزار تن ذرت دامی در چهار ماه اول به کشور وارد شده که رقم مشابه آن در سال گذشته یک میلیون و 109 هزار تن بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت 890 هزار تن کنجاله سویا به کشور وارد شده که رقم مشابه آن در سال گذشته 769 هزار تن بوده است و رشد 15 درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در سه ماهه اول سال گذشته 355 هزار تن جو به کشور وارد شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 138 هزار تن بوده است.

محمدیان با تاکید بر این‌که این رشد واردات نشان می‌دهد که موضوع کمبود نهاده‌های دامی در کشور بی معناست، افزود: قیمت کنجاله سویا حدود 200 تا 300 تومان در هر کیلوگرم افزایش داشته، اما قیمت جو و ذرت نسبت به سال گذشته تقریبا ثابت مانده است.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت نهاده‌ها به علاوه افزایش سایر عوامل تولید مانند دستمزد یا انرژی به گونه‌ای بوده که محاسبات نشان می‌دهد که قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ که در سال گذشته 3700 تومان بوده، امسال حداکثر باید به 5200 تومان برسد؛ بنابراین فروش مرغ بیش از این قیمت مجاز نیست.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با تاکید بر این‌که 90 تا 95 درصد کنجاله سویای مصرفی به عنوان خوراک دام وارداتی است، گفت: همچنین 42 درصد ذرت و 70 درصد جو مصرفی وارداتی است که این واردات توسط دولت و بخش خصوصی انجام می‌شود.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه