کد خبر: ۹۹۳۰

حکیم مهر - معاون برنامه‌ریزی استاندار هرمزگان، گفت: طبق برنامه‌ پنج ساله که از سال 90 آغاز شده است، مجموع تولید میگوی پرورشی استان در پایان سال 94 باید به حدود 18 هزار تن برسد.

«عبدالرضا ناطق» با اشاره به پتانسیل‌های پرورش میگو در هرمزگان، وضعیت موجود، افق آینده و بسته حمایتی پرورش میگو اظهارکرد: هرمزگان از دیرباز به عنوان یکی از عمده‌ترین مناطق تامین آبزیان در کشور و منطقه مطرح بوده است.

وی گفت: وجود اراضی وسیع در نوار ساحلی و جزایر استان هرمزگان و وجود ذخایر متنوع از انواع گونه‌های میگو و ماهیان دریایی و سایر آبزیان زمینه مناسبی را برای توسعه آبزی‌پروری در استان فراهم کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندارهرمزگان در همین راستا با اشاره به برنامه‌های بخش شیلات در افق برنامه پنج ساله کشور برای افزایش تولید آبزیان افزود: سهم قابل توجهی از نیاز کشور در این بخش طی سال‌های آینده باید از طریق میگوی پرورشی تامین شود.

ناطق با بیان این‌که میزان تولید میگو از 1206 تن در سال 80 به 2297 تن در سال 90 رسید،گفت: وجود این آمار نشان از حرکت رو به جلو و پویای این صنعت در استان دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از شناسایی و ترویج گونه‌های پربازده‌ای مانند میگوی وانامی و رویکرد این صنعت یاد و خاطرنشان کرد: توسعه گونه وانامی و دو دوره پرورش در سال سبب شد که در سال 90 صادرات میگو به میزان 121 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندارهرمزگان یادآور شد: بر اساس برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی برنامه‌ها و اهداف میان مدت تولید میگوی پرورشی استان در مجموع پنج سال در استان به 17 هزار و 830 تن می‌رسد.

 

نظر شما
ادامه