کد خبر: ۹۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به ایجاد مرکز دپو بچه ماهی تیلاپیا در شیلات بافق گفت: تحقق احداث این مرکز، نوید بخش رشد و شکوفایی بافق در این زمینه است.

«سیدجمال سجادی‌پور» در حاشیه نشست بررسی مشکلات مرکز تحقیقات ماهی داخلی آب شور بافق با اشاره به تحقیقات انجام شده در این مرکز، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت مرکز شیلات بافق و سرویس‌دهی بچه ماهی تیلاپیا به سایر نقاط کشور از مرکزیت تک جنسی کردن این ماهی در این شهرستان حمایت می‌شود.

وی با بیان این‌که استان یزد در واقع تنها استانی است که کار پرورش و تولید تیلاپیا را دنبال می‌کند، افزود: با تامین و تخصیص اعتبار در این زمینه شرایط خوبی برای اجراشدن تک جنسی ماهی تیلاپیا فراهم شده است که برای ادامه کار باید به بخش خصوصی واگذار شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان یزد خاطر نشان کرد: با ایجاد تفاهم‌نامه همکاری میان جهادکشاورزی و مرکز شیلات ضرورت دارد گرایش دیگری در شهرستان بافق در بخش آبزی‌پروری ایجاد شود و اعتباراتی هم به این بخش اختصاص یابد.

سجادی‌پور همچنین در خصوص اعتبارات سال 91 بخش شیلات استان، گفت: شیلات بافق از آیتم‌هایی است که در زیر بخش‌های زراعی و باغی می‌توان لحاظ کرد و اعتبارات خوبی هم برای آن در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به عقد قرارداد مدیریت شیلات استان با مرکز شیلات بافق در زمینه اختصاص اعتبارات، مقرر است شیلات استان طبق تعهدات این قرارداد عمل کند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان یزد اظهار امیدواری کرد تا از محل اعتبارات ملی و کارگروه بخش توسعه کشاورزی استان هم برای توسعه آبزی‌پروری در شهرستان بافق، مبلغ مناسبی تخصیص یابد که شکوفایی و رشد مرکز بافق در آینده رقم خورد.

وی همچنین خواستار ورود بخش خصوصی در زمینه بازچرخانی آب استخرهای پرورش ماهی در بافق به منظور استفاده بهینه از آب در توسعه بخش شیلات در این شهرستان شد.

«حسین ندافیان»،فرماندار بافق هم در این نشست گفت: برخلاف تصور عموم و حتی کارشناسان شیلات پرورش آبزیان در منطقه کویری بافق با تلاش و کوشش کادر مجموعه شیلات و همکاری مسوولان در حال حاضر این امر محقق شده است.

وی افزود: خوشبختانه پرورش ماهی در آب‌های شور بافق،نتایج بسیار خوبی داشته است و این موضوع در سند چشم‌انداز شهرستان بافق در اولویت‌های اول شهرستان قرار گرفته است.

ندافیان تصریح کرد: منطقه بافق در حال آماده شدن برای حضور سرمایه‌گذاری در بخش‌های شیلات، معادن و کشاورزی است که زیرساخت‌های آن هم فراهم شده است.

فرماندار بافق با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر مرکز شیلات بافق یادآور شد: با توجه به این موفقیت‌ها و فعالیت‌های بزرگ شیلات بافق حفظ و تقویت این مرکز از سوی مسوولان استان ضرورت دارد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین فتاحی
|
-
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
0
0
تولید 300 هزار قطعه تیلا پیا چیزی جز شعار نیست عملکرد 3 ساله مرکز تحقیقات بافق در باره تکثیر تیلا پیا چه بوده وخواهد بود انهایی که شعار تولید 20 تن در هکتار را میدهند من حاضرم سرمایه ، استخر و آب مورد نیاز در اختیارشان بگدارم تا تولید کنند اگر 20 تن در هکتار تولید کردند کل تولید مفت و مجانی مال خودشان ولی اگر نتوانستند 10 برابر سرمایه بکار گرفته شده خسارت بدهند فعلا که کل پرورش دهندگان برای تامین بچه ماهی در شهرستان بافق سر کارند و کسی هم جوابگو نیست
نظر شما
ادامه