کد خبر: ۹۹۸۰

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همزمان با روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری "مهر" در اردبیل بازدید کرد.
در این بازدید دکتر صادق صالحی با اشاره به اعتماد دستگاههای اجرایی به اخبار درج شده در خبر گزاری مهر گفت: تولید کیفی اخبار، بروز بودن، تحلیل دقیق موضوعات و معضلات و تنوع گسترده سوژه های خبر و گزارش مهر موجب شده این رسانه به عنوان یکی از مهمترین منابع خبری استان شود.

وی با تاکید به جایگاه تولید کیفی اخبار تصریح کرد: تولید اخبار بی کیفی توانمندی یک رسانه را تحت الشعاع قرار می دهد که در این حوزه خبرگزاری مهر توانسته است با دقت و اهتمام بر روی کیفیت اخبار متمرکز شده و به اخلاق حرفه ای خود پایبند باشد.
مدیرکل دامپزشکی اردبیل با یادآوری رصد روزانه اخبار خبرگزاری مهر یادآور شد: به دلیل پرداخت به موقع به اخبار استانی این رسانه می تواند اطلاعات دست اول از حوزه های مختلف را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه درج نظرات کارشناسی در گزارشات این خبرگزاری می تواند نکات ضعف و کاستی های اجرایی دستگاههای دولتی را به درستی نشان دهد، تاکید کرد: به دلیل مشغله مدیران برخی موضوعات دور از ذهن می ماند که مطبوعات می توانند با ایراد این مسائل در پیشبرد اهداف مدیریت نقش بسزایی داشته باشند.
صالحی با تقدیر از گزارشات خبری، تحلیلی و تشریحی خبرگزاری مهر، گزارشات تصویری این دفتر را نیز در حد مطلوب توصیف کرد و افزود: زاویه نگاه عکسهای خبری "مهر" اطلاعات جدیدی را در اختیار مسئولان قرار داده است.
وی همچنین با گلایه از وضعیت تعامل دستگاههای اجرایی با نقد رسانه ادامه داد: درج نواقص و ایراد پیشنهادات مشاوره مطلوب رسانه با دستگاه اجرایی است.
مدیرکل دامپزشکی اردبیل با اشاره به استقبال دستگاه اجرایی خود از نقد مطلوب و تذکرات خبرگزاری مهر عنوان کرد: موفقیت دستگاههای اجرایی که از نقد مطلوب مطبوعات برخوردارند به عینه مشاهده می شود.
نماینده دفتر خبرگزاری مهر در استان اردبیل نیز در این بازدید تعامل سازنده و ارتباط دو سویه رسانه و دستگاه های اجرایی را عامل شناسایی و رفع نقاط ضعفها و تقویت نقاط قوت برشمرد و بر ضرورت شکل گیری این ارتباط بین خبرگزاری مهر اردبیل با دستگاه ها تاکید کرد.


محمد میرزایی ناطق با اشاره به رفتار حرفه ای، رعایت اصل امانتداری و بی طرفی در زمینه انتشار اخبار و گزارش در "مهر" افزود: رویکرد مدیران به رسانه مهر نتیجه همین اصل پایدار است.
در پایان مدیرکل دامپزشکی استان با اهدای لوحی از فعالیت عوامل دفتر خبرگزاری مهر در اردبیل تقدیر و تشکر کرد.

 

گاهی تحت فشار و اتهام بودیم اما اجازه ندادیم حتی یک مرغ بیمار به چرخه مصرف وارد شود

 

دکتر صادق صالحی همچنین در جریان بازدید از خبرگزاری فارس اظهار داشت: ما روزانه با چندین بار مراجعه به سایت خبرگزاری فارس به روز‌ترین و سریع‌ترین اخبار انتشاری در استان را از طریق این خبرگزاری دریافت می‌کنیم که این خود بزرگترین مزیت و توانمندی در حوزه رسانه است.

خبرگزاری فارس: مقبولیت فارس در اردبیل به دلیل به روز بودن آن است

وی خاطرنشان کرد: این رسانه به حدی پویا و فعال بوده که اکثر نشریات محلی و روزنامه‌های سراسری با بهره‌گیری از این ظرفیت سعی می‌کنند برای مردم نیز آگاهی و اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف اتفاق بیفتد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از فعالان خبرگزاری فارس در اردبیل از طرف جامعه دامپروران و کشاورزان و متولیان این حوزه قدردانی کرد و یادآور شد: روز خبرنگار فرصتی شد تا ما از تلاش‌های جهاد‌گونه فعالان این عرصه که در اطلاع‌رسانی و انتشار به روز اخبار سر‌آمد هستند قدردانی کرده باشیم و گوشه‌ای از زحمات آنها را پاس بداریم.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر خلاف تصور عامه مردم که فعالیت دامپزشکی را محدود به کشتارهای دامی می‌دانند تنها 20 درصد فعالیت ما مربوط به این حوزه است.

این مسئول تاکید کرد: بخش عظیمی از فعالیت ما در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها و همچنین مهار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است به طوری که نزدیک به 50 درصد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شناسایی شده و نسبت به مهار آن اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از کاهش محسوس و موفقیت‌آمیز بیماری‌های سل، سیاه زخم، تب کریمه کنگو و ... خبر داد و افزود: با توجه به این حوزه باید اذعان کرد که امروز هیچ بیماری قابل انتقال از حیوان به انسان را شاهد نیستیم.

صالحی بیان داشت: علیرغم اینکه در برخی از استان‌ها و کشورهای همسایه نظیر آذربایجان بروز مشکلاتی را در حوزه بیماری‌های دامی مواجه هستیم اما با مراقبت و هوشیاری نیروهای فعال دامپزشکی کوچکترین نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی از تشدید نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان به ویژه در عرضه محصولات دام و طیور خبر داد و تصریح کرد: این کنترل‌ها و نظارت‌ها تشدید شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما ضمن سرکشی و بازرسی از قصابی‌ها و کشتار‌گاه‌ها در این ایام علیرغم کمبود نیرو از خدمات بهداشتی و پیشگیری غفلت نکردیم و با وجود آشفته بازار مرغ ما نظارت‌ها و کنترل‌ها را تقویت کرده و به انسجام آن کمک کردیم.

صالحی به همشهریان اطمینان داد که حتی اجازه ندادیم یک مرغ مریض و غیر‌بهداشتی وارد چرخه مصرف شود علیرغم اینکه با فشارهای متعدد روبرو بوده و حتی گاه مورد اتهام قرار گرفتیم.

وی به سود‌جویی‌های متعدد در تولید مرغ و ایجاد آشفتگی در بازار این محصول اشاره کرد و ادامه داد:‌ به رغم برخی از فشارها در داخل و خارج از استان قویاً در انجام وظایف خود اصرار داشته و اجازه نداده‌ایم کار نظارتی ما فدای برخی سودجویی‌ها و منفعت‌طلبی‌های مقطعی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در خصوص گله‌مندی‌های مردم از مرغ‌های با وزن متوسط و ایده‌ال گفت: عرضه مرغ کوچک دلیل بر بیمار بودن آن نیست بلکه بیشتر به خاطر نیاز بازار مرغداران به جای پرورش 45 روزه محصولات را 35 روزه تحویل بازار می‌دهند اما استاندارد لازم در این زمینه که رعایت وزن یک کیلو و یا 900 گرم است صورت گرفته و مدنظر می‌باشد.

صالحی در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ هر چند ذائقه مردم ما به سمت خرید مرغ فربه و چاق است اما به عنوان یک کارشناس این حوزه اعلام می‌کنیم که در تمام دنیا مردم راغب به خرید مرغ یک کیلوگرمی هستند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه