کد خبر: ۱۲۶۰۵

حکیم مهر - بز وحشی آبستن در آمل به شکل بی‌رحمانه‌ای توسط دو شکارچی کشته شد.
به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، کیوان هوشمند، مدیر انجمن محیط زیست و حیات وحش ایران اظهار داشت: فروردین ماه امسال به دنبال شنیدن صدای شلیک 2 گلوله در ارتفاعات مشرف به دریاچه امامزاده علی در حوزه آبریز رودخانه حفاظت شده هراز، اعضای کانون ماهیگیران غیرحرفه ای که در کنار دریاچه حضور داشتند با حضور در ارتفاعات و جستجوی منطقه متوجه حضور دو نفر شکارچی غیرمجاز می شوند که اقدام به شکار یک راس بز وحشی آبستن کرده بودند.
وی افزود: با توجه به اینکه  نیروهای محیط زیست در این منطقه حضور نداشتند، اعضای کانون به عنوان همیاران محیط زیست مستقیما وارد عمل شده و پس از دستگیری شکارچیان مراتب را به اداره محیط زیست آمل اطلاع دادند.


هوشمند گفت: با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست آمل، ضمن بازداشت شکارچیان و تنظیم صورتجلسه تخلف، لاشه یک راس بز وحشی آبستن و دو بزغاله که از شکم مادر خارج شده بودند از متخلفین کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: پس از کشتار 2 راس گوزن شوکای آبستن در مازندران، یک راس بز وحشی آبستن و 2 بزغاله در فارس، این سومین مورد از کشتار حیات وحش کمیاب و آبستن طی 2 ماه گذشته بوده است.


وی تأکید کرد: علی رغم انزجار عمومی و اعتراض گسترده اقشار مختلف و نمایندگان مردم در مجلس نسبت به روند روبه رشد کشتار حیات وحش کشور به خصوص گونه های در معرض انقراض و اعلام ضرورت جلوگیری از بروز چنین حوادثی، متاسفانه همچنان شاهد حذف بی رحمانه گونه‌های جانوری ارزشمند از طبیعت کشور هستیم.
هوشمند گفت: عدم بازدارندگی در نوع و میزان جرائم صید و شکار، کمبود نیرو و امکانات حفاظتی، عدم حمایت مناسب مادی و قانونی از محیط بانان، عدم توجه به فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست از دلایل اصلی گسترش کشتار حیات وحش در کشور به شمار می رود.

 
نظر شما
ادامه