کد خبر: ۱۹۶۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی در مورد بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان گفت: تا کنون ۱۸ هزار نمونه برداری برای شناسایی این بیماری انجام شده که هیچ موردی ابتلایی گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خلج صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه تب برفکی بیماری بومی خاورمیانه است، ادامه داد: ورود دام زنده از آسیای میانه اکنون متوقف شده و ورود دام زنده به ویژه از مرزهای شرقی کشور نیز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه استانهای خراسان رضوی، گلستان و قم استانهای دارای شیوع بیماری تب برفکی هستند اظهارداشت: در استان خراسان رضوی این بیماری کنترل شده و در استانهای دیگر نیز در حال تکمیل مراحل واکسیناسیون و فعالتر کردن فرآیند قرنطینه هستیم.

رعایت الزامات ساختاری و تجهیزات برای صادرکنندگان مرغ

رئیس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه کشتارگاه هایی اجازه صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه دارند که از این سازمان کد آی. آر دریافت کرده باشند، افزود: کشتارگاه هایی کد آی. آر از دامپزشکی دریافت می کنند که الزامات بهداشتی، خصوصیات تعیین شده سلامت محصولات و نظام نامه تعریف شده را رعایت کرده باشند.

خلج اظهار داشت: رعایت الزامات ساختاری و تجهیزات و مواردی مانند نوع برچسب، بسته بندی و نوع حمل برای محصولات صادراتی اهمیت ویژه دارد که باید مورد توجه تولیدکنندگانی که قصد صادرات مرغ دارند قرار گیرد.

وی اضافه کرد: نظام نامه و مقررات ویژه برای تخم مرغ صادراتی نیز به زودی در کشور اعلام می شود.

۱۸ شرکت شیلات ایران توسط روسیه مورد تایید قرار گرفته است

رئیس سازمان دامپزشکی همچنین از صدور ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در سالجاری به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: سالانه دو میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که ایران از این لحاظ رتبه ششم جهان و رتبه سوم آسیا را دارد.

خلج با اشاره به همکاریهای متقابل دامپزشکی ایران و روسیه برای صدور گوشت مرغ و آبزیان به این کشور، خاطرنشان کرد: مسئولان دامپزشکی روسیه از صنعت آبزی پروری، مراکز لبنی، کشتارگاه های صنعتی طیور، مراکز زنجیره ای تولید طیور و مجتمع های بزرگ گاوداری ایران بازدید داشته اند.

وی تصریح کرد: از ۱۹ شرکت فرآورده های محصولات شیلات ایران که به روسیه معرفی شده است، ۱۸ شرکت توسط این کشور مورد تایید قرار گرفته است تا صادرات از طریق این شرکتها به روسیه انجام شود.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک استاد دانشگاه
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
0
0
وقتی بیش از هفتاد درصد نهادهها از خارج از کشور تامین میشود و تمام اجداد از کمپانیهای غربی وارد کشور میگردد و واکسنهای مورد نیاز بشدت وابستگی به واردات داند و کارخانجات داروسازی عملا یک میکسر بزرگ بوده و مواداولیه داروها وارداتی میباشد تنها میتوان گفت در این صنعت مونتاژ کار میباشیم نه تولید کننده.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
0
0
جناب استاد بزرگوار، مونتاژ کاری ما از بدو ورود به دانشگاه آغاز شد از همان لحظه ای که اساتید شروع به کپی برداری از کشورهای پیشرو کردند به جای اینکه تحقیقات کاربردی انجام دهند، صنعت مونتاژ از آنجا شروع شد که ما به عنوان دانشجوی دامپزشکی حتی یک صفحه در مورد شتر نخوندیم در حالی که دارای جمعیت شتر هستیم، صنعت مونتاژ از آنجا شروع شد که یک فقره از مقالات علمی آقایان کاربردی نبوده و فقط روی مطالبی که مورد استقبال مجلات معتبر بین‌المللی کار شده‌است و...، بهتره به جای صحبت های قشنگ اصلاحات را از خودمان شروع کنیم هر کس اگر در حوزه خویش همت کند قطعا از این وضعیت موجود رهایی خواهیم یافت.
سعید
|
-
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
0
0
اون هم چه مرغی. آنتی بیوتیک فوران میکنه ازش
نظر شما
ادامه