کد خبر: ۱۹۶۲۶
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان دکترخلج رییس سازمان دامپزشکی کشور بااعلام این خبر افزود: کشتارگاه هایی اجازه صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه دارند که از این سازمان کد آی.آر دریافت کرده باشند.

وی بیان داشت: کشتارگاههایی کد آی.آر از دامپزشکی دریافت می کنند که الزامات بهداشتی، خصوصیات تعیین شده سلامت محصولات و نظام نامه تعریف شده را رعایت کرده باشند.

وی اظهار داشت: رعایت الزامات ساختاری و تجهیزات و مواردی مانند نوع برچسب، بسته بندی و نوع حمل برای محصولات صادراتی اهمیت ویژه دارد که باید مورد توجه تولیدکنندگانی که قصد صادرات مرغ دارند قرار گیرد.

وی اضافه کرد: نظام نامه و مقررات ویژه برای تخم مرغ صادراتی نیز به زودی در کشور اعلام می شود.

دکترخلج از صدور 50 هزار تن گوشت مرغ در سالجاری به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: سالانه دو میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که ایران از این لحاظ رتبه ششم جهان و رتبه سوم آسیا را دارد.

وی با اشاره به همکاریهای متقابل دامپزشکی ایران و روسیه برای صدور گوشت مرغ و آبزیان به این کشور، خاطرنشان کرد: مسوولان دامپزشکی روسیه از صنعت آبزی پروری، مراکز لبنی، کشتارگاه های صنعتی طیور، مراکز زنجیره ای تولید طیور و مجتمع های بزرگ گاوداری ایران اسلامی بازدید داشته اند

وی تصریح کرد: از 19 شرکت فرآورده های محصولات شیلات ایران که به روسیه معرفی شده است، 18 شرکت توسط روسیه مورد تایید قرار گرفته است تا صادرات از طریق این شرکتها به روسیه انجام شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نظارت ویژه این سازمان بر تولید داروهای دامپزشکی در کشور، افزود: محصولات 17 کارخانه تولید مواد مکمل معدنی آزمایش شد که تولید 17 قلم از محصولات آنها به علت داشتن بیش از حد مجاز فلزات سنگین متوقف شد و تولید هفت قلم دارویی اصلاح شد.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی بیماری بومی خاورمیانه است، ادامه داد: ورود دام زنده از آسیای میانه اکنون متوقف شده است و ورود دام زنده به ویژه از مرزهای شرقی کشور ممنوع است.

وی گفت: استانهای خراسان رضوی، گلستان و قم استانهای دارای شیوع بیماری تب برفکی هستند که در استان خراسان رضوی این بیماری کنترل شده و در استانهای دیگر نیز در حال تکمیل مراحل واکسیناسیون و فعالتر کردن فرآیند قرنطینه هستیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در مورد بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان نیز افزود: تاکنون 18 هزار نمونه برداری برای شناسایی این بیماری از بین طیور صنعتی و روستایی انجام شده که هیچ موردی ابتلایی گزارش نشده است.

دکترمهدی خلج روز پنجشنبه از واحدهای تولیدی داروهای دامپزشکی استان سمنان که 45 درصد از داروهای دامپزشکی کشور را تامین می کنند، بازدید کرد.

 

 

نظر شما
ادامه