کد خبر: ۲۲۰۵۶

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع ومعادن وکشاورزی مازندران، ادعای وجود حتی یک مورد از ویروس آنفلوانزای مرغی در واحدهای طیور صنعتی این استان را رد کرد و واحدهای تولیدی صنعتی دراین استان را عاری از هرگونه بیماری های مشکوک دانست.

امیر میران آملی سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا در آمل گفت: در هیچ واحد صنعتی مرغداری مازندران بیماری مشکوکی مشاهده نشده و تمام واحدهای صنعتی استان عاری از هرگونه بیماری هستند.

وی افزود: شهروندان می توانند با خیال راحت بسته های مرغ صنعتی که در فروشگاههای مورد تائید بهداشت است را استفاده کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع ومعادن وکشاورزی مازندران درخصوص مشکلات پیش آمده درخصوص مشاهده مواردی از بیماری آنفلوانزای مرغی در طیور استان تصریح کرد: این مورد بخش زیادی مربوط به پرنده های مهاجر و یا مرغ های زنده ای است که از استانهای تهران و اصفهان به عنوان مرغ های بومی در روستاهای مازندران پخش می شود.

میران آملی اضافه کرد: وجود این مرغها صنعت مرغداری را دچار مشکل می کنند، اما خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام شده، کانون های بومی که از طریق دامپزشکی استان صورت گرفته شناسایی و در حال معدوم سازی هستند.

وی اضافه کرد: صنعت مرغداری همیشه دست خوش عواملی می شود که ربطی به استان مازندران ندارد چرا که مازندران، استان پاکی دراین صنعت است و همیشه هجمه هایی همانند آنفلوانزای مرغی که الان شاهد آن هستیم بوده و بخاطر بزرگ کردن مساله باعث ضرر مرغداران شده و این مشکل ربطی به طیور صنعتی ندارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع ومعادن وکشاورزی مازندران، از صنعت مرغداری به عنوان صنعت نخست این استان بیان کرد وادامه داد: در هیچ صنعتی همانند صنعت مرغداری در مازندران سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد نکرده است.

میران آملی، به ظرفیت های بالای مازندران در تولید وپرورش طیور وجایگاه مهم آن درکشور اشاره کرد وادامه داد: تنها لاین مرغ اجداد خاورمیانه که در بابلنکار وجود دارد به تنهایی حدود 60 درصد واحدهای آجداد واحدهای مادر گوشتی کشور را تامین می کند .

وی اضافه کرد: در مازندران 147 واحد مادر مرغ گوشتی و 2200 واحد مرغ گوشتی در زنجیره تولید کامل گوشت مرغ فعال است.

 

 

نظر شما
ادامه