کد خبر: ۲۳۱۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: همکاری های دوجانبه نیاز به امضای موافقت نامه مشترک دامپزشکی دارد که این پیشنهاد مورد استقبال هیات فنلاندی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور هیات فنلاندی در سازمان، توضیحاتی در خصوص ساختار سازمان دامپزشکی ایران ارائه داده و سپس تاریخچه سازمان، وظایف و فعالیت های کنترلی و نظارتی و توانمندی های علمی و آزمایشگاهی دامپزشکی ایران را توصیف نمود.

وی سازمان دامپزشکی را یکی از سازمان های نظارتی پیشرو در منطقه معرفی کرد و در خصوص سامانه های بیماری های دام، طیور و آبزیان کشور و توانمدی سامانه های مذکور برای شناسایی کانون های بیماری و کنترل بیماری و اقدامات بهداشتی متناسب با رخداد بیماری توضیحی را ارائه داد.

وی اظهار داشت: جنوب ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده میگو برای صادرات به اتحادیه اروپا می باشد و همچنین سرمایه گذاری سنگینی در خصوص دارو و مواد بیولوژیک در ایران انجام شده است.

دکتر خلج اضافه کرد: در صورت وجود آزمایشگاه مورد تایید OIE، امکان همکاری های دو جانبه در زمینه فعالیت های آزمایشگاهی وجود دارد و در صورت تمایل طرف فنلاندی در زمینه صادرات آبزیان و پرورش ماهی در قفس، می توان از تجربیات آنها در این زمینه استفاده گردد. آزمایشگاه های ایران جزو آزمایشگاه های با توانمندی بالا در منطقه بوده و با برخی از آزمایشگاه های مرجع در دنیا خواهرخواندگی داشته است.

وی همچنین پیشنهاد کرد که جهت همکاری های دوجانبه و واردات و صادرات نیاز به امضای موافقت نامه مشترک دامپزشکی می باشد که این پیشنهاد مورد استقبال هیات فنلاندی قرار گرفت و مقرر گردید موافقت نامه مربوطه برای طرف فنلاندی جهت بررسی و اظهار نظر ارسال گردد.

«دکتر آرتیوکی» مدیر کل دپارتمان غذای وزارت کشاورزی فنلاند، ضمن تشکر از پذیرفتن حضور ایشان و هیات همراه در سازمان، ساختار دامپزشکی فنلاند را مشابه سازمان دامپزشکی و به عنوان یک ساختار نظارتی مستقل معرفی کرد که فعالیت های آن سازمان کنترل مواد غذایی و فرآورده های دامپزشکی می باشد.

وی افزود: پس از ادغام سازمان محصولات نباتی و دامی کنترل محصولات گیاهی هم علاوه بر محصولات دامی تحت کنترل آن دپارتمان می باشد که از سه قسمت کنترل، تحقیقات و آزمایشگاه و قسمت اداری تشکیل شده است. در مناطق مختلف کنترل های نظارتی توسط سازمان های ایالتی و استانی انجام می پذیرد. همچنین وضعیت رعایت رفاه حیوانات توسط آنها کنترل می شود.

دکتر آرتیوکی ادامه داد: جهت صادرات به کشور فنلاند، مشابه سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا فرمت گواهی بهداشتی EU مورد نیاز می باشد و در مورد Salmonella قوانین این کشور سختگیرانه تر از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

وی هدف از این ملاقات را بررسی وضعیت ایران، واردات و صادرات و افزایش همکاری های دو جانبه دانست و افزایش شناخت دو جانبه را راهی برای افزایش اعتماد برای همکاری توصیف کرد.

خانم Marja Koski Korhonen مدیر شرکت صنایع لبنی والیو نیز در خصوص مدیریت و کنترل کیفیت شیر خام تولیدی در شرکت توضیحاتی داد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
0
متشكرم از اينكه سخن معقول را پذيرفتيد و خانم دكتر دباغيان در جلسه حضور دارند
نكته اي كه در اين ميان وجود دارد اينكه نگاهي به لباسهاي هيات فنلاندي بياندازيد ميبينيد كه همه در يك تم رنگي به سر ميبرند اين مسئله تصادفي نيست دوستان دستورالعمل است و چون جلسه رسمي بوده موظف بوده اند كه آنر رعايت كنند حال شما در اين سو هيئت ايراني را ملاحظه بفرمائيد ماشاالله بي اختيار انسان را به ياد دامنهاي گل گلي خانمهاي شمالي مياندازد از بس كه رنگ وارنگ ميباشند لطفا شما دوستان محترم كه سازمان برايتان هزينه نموده و دوره تشريفات را گذرانده ايد و به اين امور اشراف داريد رعايت بفرمائيد
ضمنا ................................ مگر قرار نيست همه چيز روي قانون باشد و كاركنان و مديران امور بين الملل به دو زبان مسلط باشند .......................
از اينكه ايندفعه جايگاه فرد ارشد هيئت خارجي را رعايت نموديد متشكرم
دکتر م
|
-
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
0
0
شما فکر می کنید .............. از حرفهای جلسه چیزی می فهمند ؟ شما فکر می کنید نقش ایشان چیست؟ ..............................
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
0
0
خدا پدر دكتر افشار رو بيامرزه كه براي دو تا مدير كل ديگه ترجمه ميكنه تا اونها هم بتونن تصميمات درست براي مسائل بگيرن به نظر ميرسه دانستن زبان انگليسي براي مديران كل بايد اجباري بشه
نظر شما
ادامه