کد خبر: ۲۹۸۶۸

پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم وفناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، 29 و 30 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «دکتر پیمان صالحی» دبیر کمیته علمی این کنگره افزود: این رویداد توسط شبکه ملی پژوهش وفناوری گیاهان دارویی و با همکاری سازمان‌ها و مؤسسات مرتبط از جمله ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی برگزارمی‌شود.
وی بیان کرد: علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، داروسازی، پزشکی، طب سنتی و دامپزشکی، صنعت و اقتصاد از جمله محورهای اصلی این کنگره هستند.

رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به چهار دوره برگزاری این جشنواره که توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی برگزارشده بود گفت: دوره‌های پیشین به ترتیب در کیش، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، سالن همایش‌های رازی تهران برگزارشده‌اند و دوره پنجم نیز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دراین کنگره 950 مقاله دریافت کرده ایم که 220 مقاله آن مورد تایید قرار نگرفته، بیش از 700 مقاله به صورت پوستر و 25 مقاله به صورت سخنرانی در پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی ارائه خواهد شد.

صالحی همچنین به برگزاری یک نمایشگاه جانبی با حضور20 شرکت تولیدکننده عرصه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، در نظر داریم مانند دوره‌های گذشته در بخش ویژه صنعت و اقتصاد چهار شرکت بزرگ فعال در این حوزه، دستاوردهای علمی و محصولات تولیدی دانش بنیان تازه خود معرفی کنند.

وی افزود: با ارائه این بخش می‌توان گفت که پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی نه تنها علمی است، بلکه در تجاری‌سازی و حوزه دانش‌بنیان نیز مثمر ثمر خواهد بود.

دبیر کمیته علمی پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی در آخر به ارائه جوایزی به 10 پوستر برتر برگزیده و تجلیل از سخنرانان این کنگره اشاره کرد.

وی گفت: اعضا کمیته‌های این کنگره را اساتید دانشگاه، اعضا شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و نمایندگانی از سازمان‌های مرتبط تشکیل می‌دهند.

پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی 29 و 30 اردیبهشت‌ماه 1395 با حمایت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.
 
 
نظر شما
ادامه