کد خبر: ۳۰۵۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نامه سرگشاده مدیر گروه حمایت از حیوانات مهرپویان آمارد آمل در پاسخ به خبرگزاری فارس
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از هراز نو، گروه حمایت از حیوانات مهرپویان آمارد با راه اندازی ایستگاه فروش غذاهای خانگی برای جلب حمایت های مردمی در جهت حمایت از حیوانات در خیابان امام خمینی(ره) شهرستان آمل، نظرات متفاوتی را برانگیخت.

در کنار حمایتهای مردمی که بصورت خرید محصولات خانگی عرضه شده روی داد، خبرگزاری فارس به انتقاد از چنین حرکتی پرداخته و خبری شب گذشته در خروجی این خبرگزاری منتشر شد.

انتشار این خبر انتقادی موجب شد تا «حامد قایی پور» مسئول گروه حمایت از حیوانات مهرپویان شمال نامه سرگشاده ای را جهت انتشار در اختیار رسانه ها قرار دهد.

در ادامه عین متن این نامه را می خوانید:

باسمه تعالی

با سلام خدمت تمام افرادی که خالصانه به انسان بودن خویش توجه دارند و سلام به ادم هایی که امیدوارم از اشتباهاتشان درس بگیرند. سلام به افرادی که در گزارش ها دم از خدا و پیغمبر و امام می زنند، اما نمی دانند که تهمت گناه بزرگیست، همانهایی که نمی دانند حرمت آبروی مسلمان از کعبه هم بالاتر است.

ما کودکان گرسنه و حیوانات بی پناه را گم نکرده ایم. گمشده خیلی از هم نوعان من عنصر انسانیت است.

گزارشی را خواندم که یک خبرنگار محترم برای حرکت خیر من و هم همگروهی های عزیزم نوشت، ناراحت نشدم، سرد نشدم اما تشویق خوبی بود، لبخند زدیم. من یک هنرمندم و با نقد آشنایی کامل دارم. افراد زیادی در شب گذشته از دل همین مردم به ما دلگرمی دادند، افرادی که قلب بزرگ و لبخند مهربانشان خنثی تمام نقدهاست، اما باز هم یک نیم نگاهی به شما می کنم تا به هدفتان برسید و در زاویه مخالف دیده شوید. خوش بین هواپیما می سازد و بدبین چتر نجات؛ هر دو خوب است اما خوش بین روحش پرواز را جستجو می کند ولی بدبین فقط منتظر حادثه هاست.

۱- گفتید تا کودکان بی سرپرست هستن چرا حیوانات:::

بنیادهای خیریه در کشور زیادند و دایره کمک گسترده، در جامعه دموکراسی ملت حق انتخاب دارند تا روح حامیانه خود را در چه زمینه ای بیدار کنند، ذات انسانی را در مسیر علاقه و روحیه خود بازیابند.

در شعار حمایت از حیوانات آمده که (حیوانات هم حق زندگی دارند) آقای خبرنگار، اگر سری در ادبیات بزنی (هم) در جمله ی بالا اولویت را مشخص می کند، پس ما را محکوم به اولویت شکنی نکن. این اخطار نیست و فقط یک پیشنهاد دوستانه است تا مجبور نشوی در حرکات بعدی جهت دیده شدن خود، ذات انسانیت در جامعه را بازیچه قرار دهی پس در سرت جا بده که (حیوانات هم حق زندگی دارند).

ما روایات مختلفی از کمک پیامبران و امامان به کودکان خواندیم، قبول. آیا نخواندیم امامی سر از سجده برداشت و دید گربه ای روی لباس امامتش به خواب رفته و آن بزرگوار برای بیدار نشدن آن گربه نیمی از لباسش را برید؟ آیا قطعه قطعه بدن یک حیوان گواه پیامبری سلیمان نبود؟ سگی که نامش را در در قرآن می خوانیم، با مدیران حکومتی وقت ساخت یا با انسان هایی که بوی خدا می دادند؟

۲- ما را سود جو و منفعت طلب خواندید:::

مگر در دین اسلام نیامد که کارها باید بر پایه مشورت و همبستگی باشد؟

چگونه می توانید این همکاری و هم دلی را میان افرادی از دل شهرم که هر کدام دارای شغل، جایگاه، و احترامند را حرکتی منفعت طلبانه بخوانید؟

این که چندین شهروند با شرایط سنی و شغلی مختلف در راهی خیر به هم بپیوندند منفعت طلبیست یا یک خبرنگار که برای دیده شدن چنین حرکت زیبایی را در تیررس قلمش قرار می دهد؟

شما حکم آن انسان بدبین را دارید و یکی از علل پیشی گرفتن رسانه های برون مرزی همین است. زیرا آنها در اخبار خود از زاویه خیر اندیشی به این حرکات هماهنگ نگاه می کنند و باید قبول کرد که باعث این اتفاق کسانی هستن که خشاب قلمشان پر است، اما علم استفاده از آن را ندارند.

۳- گفتید این مشکل را باید مدیران حل کنند::::

آیا از نگاه آن سگ در عکسی که برای منفعت شخصی پخش کردم، پناه آوردن را ندیدید؟؟؟

آیا جوان چهارده ساله ای را ندیدید که آب در دلش تکان نخورد و یک سگ را به دار کشید؟

من دست از این کار و این حرکت نمی کشم، زیرا دست کشیدن من باعث پر شدن صفحه حوادث روزنامه شما در آینده می شود.

در چند سال گذشته آنقدر داستان و شعر نوشته ام که خوب بازوی دایره لغاتم بالا آمده، اما با شما مهربانی می کنم زیرا مهرپویان آمارد سفیر دوستی و هم زبانی خواهد بود.

حامد قایی پور

13/4/95

 

لازم به توضیح است که خبرگزاری فارس در روز 13 تیرماه در مطلبی با عنوان «از کم‌توجهی مدیران تا فروش آش و جمع‌آوری رأی برای سگ‌های بی‌سامان در آمل» نوشته بود:

در جامعه اسلامی توجه به حقوق حیوانات مهم است ولی در عصری که بسیاری از کودکان گرسنه با شکم خالی سر به بالین می‌گذارند دفاع از حقوق حیوانات که بر اساس تصمیم‌گیری‌ها، متولی رسیدگی آن دستگاه‌های دولتی تشخیص داده شد، جایگزین دفاع از حقوق انسان‌ها نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، آشفتگی فضای مجازی و عدم نظارت لازم مسؤولان به محتوا و اهداف کانال‌های تلگرام که به راحتی قارچ‌گونه رشد دارند در این شهرستان به معضل تبدیل شده که نه تنها این مشکل در شهرستان آمل بلکه در بیشتر مناطق کشور گریبان‌گیر شده است.

نابسامانی رسیدگی به فضای مجازی در همه بخش‌ها به چشم می‌آید تا اینکه طی روزهای گذشته در اقدامی جالب شاهد تبلیغ و ترویج فرهنگ استفاده از سگ، رای گرفتن برای برتر شدن سگ‌ها و سگ‌بازی در این فضا بودیم.

فراوانی سگ‌های ولگرد در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز در معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های این شهرستان به معضلی تبدیل شده که در کنار کم‌توجهی مسؤولان، سوءاستفاده برخی افراد سودجو با عنوان حمایت از حقوق حیوانات را به صورت پنهان و آشکار نمایان می‌کند.

با توجه به اینکه در نشست هم‌اندیشی کنترل بیماری‌ هاری و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در آمل، این شهرستان به عنوان پایلوت طرح کنترل هاری، زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شمال کشور معرفی شده و تعامل لازم با اداره دامپزشکی آمل، سازمان مدیریت پسماند شهرداری و مرکز انستیتو پاستور ایران پژوهشکده شمال کشور انجام شد ولی عده‌ای با زیر سؤال بردن فعالیت نهادهای دولتی در امر ساماندهی سگ‌ها، خود را متولی حمایت از حقوق حیوانات می‌دانند.

در اقدامی جالب‌تر با تبلیغات گسترده در فضای مجازی طرح فروش آش و صنایع دستی به نفع حیوانات بی‌پناه و سگ‌های ولگرد امشب در حالی در یکی از معابر پر تردد این شهرستان برگزار شده که اعلام شد تمام عواید حاصل از فروش برای حمایت از حیوانات بی‌پناه صرف می‌شود.

طی روزهای گذشته هم در فضای مجازی شاهد پیامی بودیم که در آن آمده بود: لطفا به دیگران اعلام کنید تا با رای دادن به سگ بی‌پناه شهرمان، این حیوان میان آن همه سگ‌های با نژاد و میلیونی پایتخت اول شود.

وظیفه داریم در کنار توجه به حقوق انسان‌ها به حقوق حیوانات توجه داشته باشیم و نگذاریم حقی از آنها ضایع شود ولی در این بین طرح ساماندهی، جمع‌آوری و دسته‌بندی سگ‌های ولگرد به نهادهای دولتی سپرده شده و امیدواریم با تلاش بیشتر، دیگر شاهد حیوانات بی‌سر و سامان در معابر و خیابان‌ها نباشیم.

در جامعه اسلامی توجه به حقوق حیوانات مهم است ولی در عصری که بسیاری از کودکان و انسان‌های گرسنه با شکم خالی سر به بالین می‌گذارند دفاع از حقوق حیوانات که بر اساس تصمیم‌گیری‌ها، متولی رسیدگی آن دستگاه‌های دولتی تشخیص داده شدند، جایگزین دفاع از حقوق انسان‌ها نشود البته در این بین باید فرصت دهیم تا مسؤولان در امر ساماندهی حیوانات به وظایف خود عمل کرده و در صورت مشاهده عدم توجه، نواقص و کمبودهای لازم با نقد منصفانه محرکی برای سرعت‌بخشی توجه به حیوانات شویم.

اسلام دین کامل و جامع است و خداوند قرآن کریم، پیامبران، امامان و معصومان را برای هدایت بشر و سوق دادن او به سوی سعادت فرو فرستاده و در مقابل انسان را اشرف مخلوقات معرفی کرده و برای خلق انسان به خود احسنت گفته است هر چند این روزها در ماه رمضان قرار داریم که ماه رحمت الهی و توجه به هم‌نوعان و نیازمندان است.

باید با دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیری که این روزها حتی توان تهیه نان سفره افطار خود را ندارند برگزاری بازارچه خیریه برای سگ‌های بی‌سامان در ماه مبارک رمضان جای سؤال دارد در حالی که بسیاری از افراد جامعه با در نظر گرفتن کرامت والای انسانی معتقدند کمک به نیازمندان و دستگیری از اقشار ضعیف بر حمایت از حیوانات اولویت دارد.

پس نیاز است با توجه بیشتر، از فعالیت افراد سودجو که به بهانه حمایت حقوق حیوانات دست به منفعت‌طلبی می‌زنند جلوگیری شده تا در کنار حفظ حقوق انسان‌ها، حقوق حیوانات هم محفوظ بماند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
دکتر سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
0
1
شعور اجتماعی بشر در چند مرحله رشد کرد. اول دوران کتاب بود بعد دوران رسانه و الان دوران شبکه های اجتماعی. دوتای اول در کشورمان مجال رشد پیدا نکردند ولی سومی نهادینه شده و خدارو شکر فکر هارو بیدار تر کرده
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
انسانی که رحم در وجودش ودر تک تک سلولهای بدنش ودر روحش میباشد.وهرلحظه خدا را ناظر بر فکرواعمالش می بیند.می داند وقتی چشمش وروحش کودک گرسنه رامی بیند این چشم وروح حیوان گرسنه را می بیند.چون همه مخلوق خداوند بزرگ میباشند . برای کمک کردن هم میتوان به کودک گرسنه کمک کرد .وهم به حیوان گرسنه.امااگر بخواهیم.
نظر شما
ادامه