کد خبر: ۳۱۵۲۸
 

 «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور روز پنجشنبه با حضور در استان مازندران، ضمن ملاقات با همکاران ستادی این استان، از چند پروژه بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، رییس سازمان دامپزشکی کشور صبح روز پنجشنبه 18 شهریورماه سال جاری با حضور در محل ادارات ستادی دامپزشکی مازندران از نزدیک با پرسنل این ادارات دیدار و گفتگو نمود و سپس با حضور در یک کارخانه تولید دی کلسیم فسفات با گرید دامی در کیاسر، از روند تولید این قلم دارویی دامی- طیور (افزودنی) بازدید نمود.

 

 

 

پژوهشکده انستیتو پاستور شمال ایران شعبه آمل دومین محل بازدید ریاست سازمان دامپزشکی کشور در این سفر یکروزه بود و وی با حضور در این مرکز تحقیقاتی با رییس و معاونان این مرکز دیدار و نشست مشترکی داشته و با توجه به توان مرکز فوق در آزمایشات دامی با امکانات و تجهیزات بسیار خوب و مجهز با درخواست آزمایشگاه دامی بعنوان آزمایشگاه همکار در این مرکز موافقت نمود.

 

«دکتر مهدوی نژاد» مدیرکل دفتر دارو، درمان و آزمایشگاهها سازمان دامپزشکی کشور که در این سفر یکروزه خلج را همراهی می کرد نیز در این بازدید بر ضرورت تقویت واحدهای تحقیق و توسعه در شرکت ها و موسسات تولیدی و آزمایشگاهی مرتبط با فعالیت های دام و طیور تاکید کرد و افزود: اکنون امکانات، تاسیسات و تا حدودی دانش فنی برای تولید دارو و حتی واکسن در تکمیل بی نیاز شدن کشور به واردات این محصولات کاملاً فراهم است.

 

لازم به توضیح اینکه پژوهشکده انستیتو پاستور شعبه آمل تنها پژوهشکده استان های شمالی کشور است که استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و سمنان را پوشش داده و در 6 بخش پژوهش، تولید، ارائه خدمات تشخیصی تخصصی، آموزشی، مرکز رشد و رایانش زیستی فعالیت می کند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور سپس با حضور در یک کارخانه تولید واکسن و داروهای دامی در حال تاسیس در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل به سفر یکروزه خود پایان داد.

 

شایان ذکر است که رییس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه این سفر از نمایشگاه عکس عملکرد دامپزشکی مازندران که در ساختمان شهید حائری این اداره کل دایر بود بازدید کرد.

 
نظر شما
ادامه