کد خبر: ۳۱۷۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

یک خاطره خوش از دامپزشکی

دکتر محمدرضا عظیمی

 

سال 71 يا 72 بود. تازه فارغ التحصيل شده بودم و براي مناسبتي در خانه برادرم كه پزشك بود جمع شده بوديم و گوسفندی را قرباني كرده بودند. پس از ذبح گوشت و شقه كردن گوشت توسط قصاب، پوست گوسفند روی زمين مانده بود و پس از ساعتي به اتفاق پدرم تصمیم گرفتيم كه پوست را جهت فروش به انتهای خيابان اكباتان همدان كه محل تجمع پوست خرها و مال دار هاست ببریم.

پوست را به يک دلال نشان داديم که قيمت بسيار پاييني را به پدرم اعلام كرد. در اين زمان من جلو آمدم و گفتم خيلي ارزان ميخری، من خودم در اين حرفه فعاليت مي كنم و تا حدودي قيمت دارم.

پرسيد: چه كاره ای؟

گفتم: دامپزشك هستم.

تا اين را شنيد به سرعت دست مرا گرفت و با عجله دنبال خودش كشيد و از چندين دالان و مغازه رد شديم. واقعیت امر كمي ترسيده بودم.

گفت: زود باش كه گاوم يك ساعت است كه مي خواهد زايمان كند و خبري از گوساله نيست؛ به چند تا دكتر از جمله دكتر بدرخانی (آن زمان در همدان كار مي كردند و معروف بودند) زنگ زده ام، ولي در دسترس نبود.

لباس كار و وسايلم پشت ماشين رنوی آبي رنگم بود. بلافاصله لباس پلوخوري را عوض كردم و مشغول كار شدم. گاو شكم اولش بود و من تازه وارد، اما خدا كمك كرد و توانستم زايمان گاو را انجام دهم و گوساله زنده به دنيا آمد. پوست را به قيمت بسيار خوبي برداشت و پول خوبي هم به عنوان دستمزد زايمان گاو دريافت كردم.

اين بهترين جايي بود كه از دكتر دامپزشك بودنم احساس غرور و رضايت كردم. همين امر موجب شد تا بيشتر به زايمان گاو علاقه مند شوم و به جرأت مي توانم بگويم كه تا به امروز پس از سپري شدن 25 سال از دوران فارغ التحصيلي، در اين زمينه تبحر و مهارت خاصي پيدا كرده ام و موارد بسيار سخت و صعب العلاج از طرف همكاران به بنده ارجاع داده مي شود.

 

فراخوان حکیم مهر:

به اطلاع کلیه همکاران ارجمند می رساند، حکیم مهر آمادگی دارد خاطرات شما را در حوزه دامپزشکی با نام (و یا در صورت تمایل، بدون نام) نویسنده منتشر نماید.

نحوه ارسال خاطرات:

1. بخش «تماس با ما» در بالای صفحه اصلی سایت

2. ایمیل info@hakimemehr.ir

3. ایمیل hakimemehr2013@gmail.com

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر ربیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
عااااااالییییییی بوووود
مهدی عظیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
عالی بود دکتر،خدا قوت
نظر شما
ادامه