کد خبر: ۳۲۰۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
خبرگزاری فارس: تشریح جزئیات ادغام آزمون‌های دانشگاه آزاد و دولتی/ دانشجویان نگران زمان برگزاری آزمون نباشند
 

سخنگوی دانشگاه آزاد در رابطه با جزئیات ادغام آزمون‌های دانشگاه آزاد و دولتی، گفت: پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو اجرایی می‌شود، دانشجویان نگران زمان برگزاری آزمون نباشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مجتبی علوی‌فاضل» سخنگوی دانشگاه آزاد در رابطه با ادغام آزمون‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی، گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس که به رئیس‌جمهور ابلاغ شد این مسئله باید طبق بند (7) آیین‌نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب هیأت وزیران برسد و سپس به ما ابلاغ شود، کارهایی در کارگروه سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی انجام شده، ولی تاکنون آئین‌نامه اجرایی قانون که باید مصوب هیأت وزیران باشد، به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: به محض اینکه مراحل قانونی انجام شده و آئین‌نامه اجرایی به ما ابلاغ شود، ما تابع قانون هستیم.

علوی‌فاضل در پاسخ به این سوال که دانشجویان نگران برگزاری آزمون‌ها هستند، اظهار داشت: هر ساله آزمون سازمان سنجش و آزمون دانشگاه آزاد در پایان سال برگزار می‌شد که هنوز زمان انتشار دفترچه نیز نرسیده است. قطعاً تا آن زمان تکلیف روشن می‌شود، ولی داوطلبان باید درس خواندن را موردتوجه قرار داده و خود را آماده کنند و نگرانی چگونگی برگزاری آزمون‌ها نباشند.

سخنگوی دانشگاه آزاد در رابطه با رشته‌های غیرمجاز این دانشگاه نیز گفت: ما کار ممیزی داخلی را انجام دادیم و تمام رشته‌هایی که در دفترچه آزمون دانشگاه آزاد منتشر شده، دارای مجوز قانونی بوده و هیچ مشکلی از نظر قانون ندارد.

وی افزود: هیچ نگرانی برای پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد در رابطه با رشته‌های این دانشگاه وجود ندارد، دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری دنیاست و یک مرکز آموزش عالی با رتبه 164 دنیا محسوب می‌شود، بنابراین مسئولان این دانشگاه اقدامی نمی‌کنند که خدای‌ناکرده نتوانند پاسخگوی آن باشند.

علوی‌‌فاضل با بیان اینکه تمام مجوزهای قانونی برای پذیرش دانشجویان امسال و سال‌های گذشته وجود دارد، گفت: دانشگاه آزاد سبب شد تا حتی مردم مناطق محروم نیز طعم شیرین توسعه تحصیلات تکمیلی را بچشند، ما کاری به حاشیه‌ها و رقابت‌های ناسالم نداریم و منکر نواقص‌مان نیز نیستیم، ولی حتی در واحدهای کوچک امکانات را فراهم کردیم تا تحصیلات تکمیلی توسعه یابد.

وی اضافه کرد: البته هر مجموعه‌ای دارای نواقص است، ولی هدف ما فقط و فقط خدمت‌رسانی است و به دنبال رفع نواقص هستیم.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
1
خیلی رو دارید واقعا
گند زدید به علم و تحصیلات دم از خدمت هم می زنید
کارشناس شبکه تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
2
کارفرما به قدری پررو شده است که برای استخدام مسئول فنی با حقوق پایه از دامپزشک در خواست تخصص می کند !!!!!!!
نظر شما
ادامه