کد خبر: ۴۶۴۵۴


با هدف هم اندیشی و تعامل میان بخش دولتی و خصوصی، جلسه کمیته دامپزشکان معین دام بزرگ استان اصفهان با موضوع بررسی مسائل مربوط به وضعیت بیماری ها و واکسیناسیون دام های بزرگ به ریاست «دکتر محمد کشتکار» معاون سلامت و به میزبانی اداره کل دامپزشکی استان تشکیل جلسه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، ابتدا «دکتر سیدرضا موسوی» رئیس اداره تشخیص و درمان و دبیر کمیته با عرض خوش آمدگویی، هدف اداره کل دامپزشکی استان اصفهان را ایجاد همگرایی بین کلینسین ها و مسئولین فنی و بهداشتی فعال در واحدهای دامداری و استفاده از حداکثر ظرفیت علمی همکاران جهت مدیریت، پیشگیری و مبارزه با بیماری ها و درمان بیان کرد.

وی بر اثربخشی کار تیمی درجهت ارائه خدمات دامپزشکی در قالب ارتقاء قرنطینه و امنیت زیستی، تشخیص و درمان، پیشگیری و مبارزه از طریق نمونه برداری، تست و کشتار و مایه کوبی در گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی تاکید کرد و پا نهادن در این مسیر را یکی از راهکارهای ارتقاء جایگاه دامپزشکان برشمرد.

سپس «دکتر وحید مقدس» رئیس اداره بهداشت ومدیریت بیماری های دامی با توجه به اهمیت بیماری تب برفکی (FMD) در دام سنگین، گزارشی از عملکرد واکسیناسیون بر علیه تب برفکی در سال 97 ارائه و در ادامه مطالبی پیرامون انواع واکسن های مجاز موجود درکشور بیان نمود.

وی در مبحثی دیگر اشاره ای به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) داشت و مجموعه اقدامات پیشگیرانه در خصوص این بیماری را تشریح نمود.

در ادامه هریک از دامپزشکان معین دام بزرگ بر تشکیل این چنین جلسات هم اندیشی که نتیجه آن تعامل بیشتر هر دو بخش را شامل می شود تاکید نمودند و با بیان پیشنهادات، نقطه نظرات و همچنین مشکلات موجود حوزه کاری خود، حمایت بیشتر مسئولین ذی ربط را از بخش خصوصی به ویژه در زمینه پیشگیری و درمان خواستارشدند.

دکتر محمد کشتکار، با جمع بندی موضوعات مطرح شده، با ابراز خرسندی از همکاری های فعالان بخش دولتی و خصوصی عرصه دامپزشکی در ادامه گفت: ما می توانیم در سایه تعامل و همدلی روز به روز شاهد افزایش چشمگیر شان و جایگاه دامپزشکان در بین عموم جامعه باشیم.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان درپایان این نشست هم اندیشی، نظارت و رعایت حداکثری ضوابط امنیت زیستی در سطح دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی ، پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای و انتقال تجربیات از پیشکسوتان به  فارغ التحصیلان جدید تمامی رشته های دامپزشکی و... را خواستار شد و خاطرنشان کرد: دامپزشکی استان در راستای ارتقاء بهداشت عمومی و سلامت جامعه تمام تلاش وهمت خویش را به کاربسته است و در تمام عرصه ها حضور فعال دارد.


 
نظر شما
ادامه