کد خبر: ۴۹۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس از مسئولان محیط زیست خواستار تلاش برای احیای نسل شیر ایرانی و اتخاذ تدابیر ویژه جهت جلوگیری از انقراض نسل یوز و پلنگ ایرانی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» در واکنش به اظهارات مسئولان محیط زیست مبنی بر اینکه برنامه ای برای احیای نسل شیر ایرانی ندارند، گفت: این اظهارات که هدف از حضور و ورود یک قلاده شیر نر ایرانی تنها نگهداری در باغ وحش است منطقی نیست و مسئولان محیط زیست باید برنامه جامعی برای احیای نسل شیر ایرانی داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر مسئولان محیط زیست برنامه ای برای احیا نداشتند چرا نسبت به ورود این گونه جانوری به کشور اقدام کردند.

احیای شیر ایرانی کار پیچیده و سختی نیست/ نگهداری شیر ایرانی در باغ وحش هنر محسوب نمی شود

وی با بیان اینکه احیای شیر ایرانی کار پیچیده و سختی نیست، ادامه داد: متاسفانه محیط زیست هیچ وقت در این راستا برنامه های حساب شده ای نداشته و اکنون نیز نگهداری شیر ایرانی در باغ وحش ارم هیچ دستاوردی برای مسئولان محیط زیست به همراه نداشته و هنری محسوب نمی شود.

لزوم احیای زیستگاه های شیر ایرانی

وی با تاکید بر لزوم احیای زیستگاه های شیر ایرانی، تصریح کرد: همانطور که با بی توجهی نسل ببرمازندران و شیرخوزستان منقرض شد و اکنون به فکر واردات شیر از خارج  هستیم در آینده ای نزدیک نیز نسل یوز و پلنگ ایرانی منقرض شده و به فکر ورود آنها هستیم.

نباید اجازه داد یوز و پلنگ ایرانی به سرنوشت شیر خوزستان و ببر مازندران دچار شوند

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، افزود: مسئولان محیط زیست باید به دنبال اتخاذ تدابیر ویژه برای جلوگیری از انقراض نسل یوز و پلنگ ایرانی باشند و نباید اجازه دهند این گونه های نادر جانوری به سرنوشت ببرمازندران و شیر خوزستان دچار شوند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
برای احیا یک نسل از جنس ماده استفاده میشود ،جنس نر که امکان نگهداری رویان و تکامل جنین ندارد.وبرای تهیه تخم اولیه از سلولهای ژرمینال هم از هردوجنس میتوان بهره برد
نظر شما
ادامه