کد خبر: ۵۷۰۳۳

رییس دامپزشکی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ واحد قصابی متخلف در این شهرستان که به تذکرات و اخطار دامپزشکی در خصوص کشتار غیرمجاز دام در معابر توجهی نداشتند پلمب و جریمه مالی برای آنها صادر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر داریوش سرگزی» روز چهارشنبه اظهار داشت: با آغاز فصل گرما و توجه به افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این فصل، به مردم توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود از مصرف فرآورده‌های حاصل از کشتار غیرمجاز دام جدا خودداری کنند.

وی گفت: در چرخه کشتار دام در کشتارگاه، علاوه بر نظارت شرعی بر ذبح دام قبل و بعد از کشتار از لحاظ ابتلا به انواع بیماری‌ها کنترل شده و لاشه‌های آلوده از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شوند و محصول تولیدی نهایی از سلامت و کیفیت مطلوب برخوردار خواهد بود.

رییس دامپزشکی زابل افزود: کشتار دام در معابر عمومی، انتقال و پخش آلودگی‌ها و انواع بیماری‌ها از طریق عوامل بیماری زا، پراکنده شدن و دفع نامناسب خون و ضایعات دامی در معابر و به دنبال آن تجمع حیوانات ولگرد، جوندگان موذی و حشرات و همچنین از بین بردن زیبایی شهری را در پی دارد که کشتار سالمترین دام‌ها در این شرایط نیز می‌تواند به شدت فرآورده تولیدی را آلوده و سلامتی مصرف کنندگان و شهروندان را به خطر بیاندازد.

وی بیان کرد: در این خصوص و با توجه به شدت اهمیت موضوع تاکنون پرونده ۱۰ واحد قصابی متخلف در پی بی توجهی به اخطاریه ها و تذکرات اداره دامپزشکی به مراجع قضایی ارسال و ضمن جریمه مالی پلمب شده‌اند.

سرگزی خاطر نشان کرد: در صورت مواجهه و مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه به شدت با متخلف برخورد خواهد شد و از مردم درخواست میشود در تهیه فرآورده خام دامی خود دقت کنند.

 
نظر شما
ادامه