کد خبر: ۵۸۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: آمار ابتلا به تب مالت به عنوان یک بیماری مشترک انسان و دام در لرستان بیش از متوسط کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «اسفندیار حسنی مقدم» روز یکشنبه در مراسم  معارفه مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: یکهزار و ١٦٠ بیماری جامعه انسانی را تهدید می‌کند که از این تعداد ۸٦٠ بیماری منشا حیوانی دارد.

وی با بیان اینکه بیماری های حیوانی در لرستان بسیار است ادامه داد: آمار بیماری تب مالت در لرستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و اجتناب از محصولات لبنی غیرپاستوریزه و رعایت ایمنی در هنگام کار کردن با حیوانات یا در یک آزمایشگاه به پیشگیری از ابتلا به این بیماری کمک می کند.

وی همچنین در خصوص ظرفیت دامپروری لرستان گفت: وجود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی و پیشرفت صنعت طیور از جمله ظرفیت های استان است چراکه سالانه حدود ٤٠ میلیون جوجه ریزی در ۶۵۰ واحد مرغ گوشتی  این منطقه انجام می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید سالانه ۲۵ هزار تن محصول شیلات در استان اضافه کرد: با توجه به نقش و جایگاه حوزه دامپزشکی در خصوص سلامت غذایی نیاز است نظارت و کنترلها به طوری جدی انجام و بخش تحقیقات دامپزشکی فعال شود.

حسنی مقدم همچنین اظهار داشت: سالانه کمتر از ۱۰ هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود در حالیکه نیاز استان ۱۸هزارتن است.

در این مراسم با تقدیر از خدمات دکتر زینب محمدخانی مدیرکل سابق  دامپزشکی لرستان، دکتر مصطفی زبردست  به عنوان مدیر جدید این نهاد منصوب شد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
1
0
میانگین کشوری هم بالاست چون واکسیناتور ها تمایل به استفاده از ندارند
نظر شما
ادامه