کد خبر: ۵۹۹۸۴

وبینار آموزشی بیماری هاری به مدت دو روز همزمان با سراسر کشور در اداره کل دامپزشکی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، برگزاری این همایش با محوریت سازمان دامپزشکی کشور و مشارکت مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار وزارت بهداشت، آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان شهرداریها و دهیاری های وزرات کشور از طریق ویدئو کنفراس بشکل سراسری می باشد. در همین راستا نمایندگان دانشگاههای علوم پزشکی استان خوزستان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و شهرداری کلان شهر اهواز به میزبایی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در این دوره شرکت نموده اند.

در این وبینار که به مناسبت روز جهانی هاری برگزار گردید، «دکتر ماکنعلی» ریاست سازمان دامپزشکی کشور در آغاز از اهداف برنامه های سازمان دامپزشکی جهت پیگیری و کنترل بیماری هاری در دام بحث و تبادل نظر گردید سپس «دکتر گویا» رئیس محترم مرکز مدیریت بیماریهای واگیر در باره اهمیت بیماری هاری و برنامه هایپیشگیری و کنترل هاری در سطح کشور و جامعه را مورد بحث قرار دادند.

از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این وبینار تخصصی می توان به نقش انستیتوپاستورایران درکنترل هاری در کشور، اقدامات وزارت کشور در کنترل هاری، وضعیت جهانی هاری و همکاریهای سه جانبه WHO، OIE و FAO در کنترل و حذف هاری، آمار و وضعیت حیوان گزیدگی و هاری انسانی در کشور و هاری در حیوانات اشاره کرد.

 

نظر شما
ادامه