کد خبر: ۶۰۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس نظام دامپزشکی استان یزد در جمع خبرنگاران استان به مناسبت هفته دامپزشکی ( ۱۲ تا  ۱۹ مهرماه) گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون یکهزار و ۴۹۹ فقره پروانه اماکن دامی در استان صادر شد که ۶۹۱ مورد آن مربوط به سالجاری است و ۹۰ درصد این پروانه‌ها نیز طی ۲ تا پنج روز برای متقاضیان صادر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر کاظم نجفی» افزود: بیشترین پروانه‌های صادره مربوط به موافقت اصولی در حوزه دام سبک و سپس دام سنگین بوده است  ولی بسیاری از این موافقت اصولی‌ها به پروانه بهره‌برداری نمی‌رسند به عنوان نمونه از مجموع موافقت اصولی برای ۱۰۶ هزار و ۱۵۰ راس دام سبک در استان تنها ۱۹ هزار راس خروجی  داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین پروانه های صادر شده مربوط به تفت و کمترین بافق است خاطرنشان کرد: ۴۳ داروخانه و ۳۰ درمانگاه دامپزشکی و ۱۰ مرکز مایه‌کوبی برای تامین واکسن  زیر نظر نظام پزشکی استان فعال است.

وجود ۱۲۰ دامپزشک زن در استان

نجفی تعداد اعضای سازمان نظام دامپزشکی استان را ۵۲۰ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۵۰ دامپزشک هستند که ۱۲۰ نفر آنها زن می باشند.

رئیس نظام دامپزشکی استان یزد اضافه کرد: در استان یزد هیچ دکتر دامپزشک بیکاری وجود ندارد و زمینه اشتغال برای این رشته هست .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دكتر
|
United States of America
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
10
بله چون اصلا در يزد دامي وجود ندارد
نظر شما
ادامه