کد خبر: ۶۰۴۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر ایمان معماریان» دامپزشک سابق باغ وحش ارم در صفحه شخصی خود درباره علت مرگ شمسی شامپانزه ماده باغ وحش ارم اظهار کرد: شمسی از نظر رده‌های اجتماعی در مقایسه با سایر شامپانزه‌های ارم از رده اجتماعی پایینی برخوردار بود و تمام فرزندانش به جز باران توسط سایر شامپانزه‌ها کشته شده بودند .

او افزود: شامپانزه‌های ماده در زمان خاص و مشخصی می‌توانند جفت گیری کنند، اما شامپانزه‌هایی که ضعیف‌تر هستند به اجبار مورد جفت گیری شامپانزه‌های نر قرار می‌گیرند.

این دامپزشک با اشاره به وضعیت نامناسب نگهداری شامپانزه‌ها در باغ وحش ارم گفت: جایگاه بسیار نامناسب ارم و فضای بسیار تاریک و کوچک برای شامپانزه ها، باعث شده تا شامپانزه‌ها دچار مشکلات روانی متعددی شوند.

او ادامه داد: شامپانزه‌ها مشکلات روانی شان بسیار شبیه انسان‌ها است و وضعیت نامناسب شرایط زندگی روی آن‌ها بسیار تاثیر می‌گذارد.

او تصریح کرد: کارشناسان متعددی درخصوص مشکلات شامپانزه‌های باغ وحش ارم و فضای غیر استاندارد آن برای سازمان محیط زیست نامه زدند.

این دامپزشک مطرح کرد: پرخاشگری شامپانزه‌ها نسبت به همنوعانشان غیر طبیعی است و آن‌ها در طبیعت اینگونه پرخاشگر نیستند.

معماریان عنوان کرد: در باغ وحش‌های استاندارد سایر کشورها، اگر حیوانی شاخص در معرض انقراض باشد و تلف شود علاوه بر اینکه مسئولین باغ وحش ابزار ناراحتی می‌کنند حتما به دوستداران حیات وحش توضیح می‌دهند که چرا این اتفاق افتاد و اگر اشتباهی کرده باشند آن را توضیح می‌دهند، اما برعکس این اتفاق در باغ وحش ارم افتاد و بعد از یک هفته که شمسی کشته شد؛ خبر آن اعلام شد.

او با اشاره به شامپانزه سه ساله که پیش از این نزد خودش نگهداری می‌شد، گفت: باران و بقیه فامیل‌های باران هم آنجا هستند و سال هاست که جایگاه‌های آن‌ها درست شود و به علت نداشتن جایگاه مناسب ممکن است شامپانزه‌ها در آینده آسیب‌های بسیار جدی را به یکدیگر برسانند.

او بیان کرد: امیدوارم افرادی که برای آینده باران تصمیم گرفتند این اتفاقی را که برای شمسی افتاد را مدنظر قرار دهند تا تصمیم خود را تغییر دهند و اجازه دهند باران شانس زندگی بهتر با همنوعان و همسالان خودش را داشته باشد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
بهداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
1
3
نمیدونم این چه صیغه یا برنامه ایست که روی این حیوانات اسم باران و شمسی میگذارند بابا زشته بخدا یه کم تعقل کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
4
بابا شما شدید سایت تبلیغ دکتر معماریان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
حالا دکتر معماریان چی شد که رفتن؟
چرا اون موقع که بودن مشکلات را زیاد نمیگفتن، همیشه تبلیغ کارشون را میکردن
نظر شما
ادامه