کد خبر: ۶۱۵۳۱

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، بیان کرد:بخش کشاورزی در سال‌های اخیر با ریسک‌هایی با شدت بالا مواجه بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از چابک آنلاین، «ابراهیم حسن نژاد» درپنل ریسک‌های نوظهوردر بیمه‌های کشاورزی درحاشیه  بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه، گفت:کانون های آلوده آنفلوانزا درسنوات اخیر بسیار اتفاق افتاد، همچنین سرمازدگی های جبهه ای که بخش های زیادی از باغات کشور را تحت تاثیر خود قرارداد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی،با اشاره به مهم ترین عوامل خسارت زا دربخش زراعت، اظهار کرد: خشکسالی، سرمازدگی، یخبندان و سیل بیشترین آسیب را به عنوان ریسک های فاجعه بار به زراعت وارد می کند.

حسن نژادخاطر نشان کرد که در برخی از محصولات خاص همانند خرما خشکیدگی و باران های بی موقع آسیب های زیادی به محصول وارد می کند.

وی،خشکسالی را مهم ترین ریسک دربخش منابع طبیعی برشمرد وگفت: در بخش دام ،موضوعات مربوط به بیماریهای واگیردار قرنطینه ای و بیماری های دیگری از جمله بیماری تب برفکی از جمله مهمترین ریسک ها است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، مهمترین ریسک های مربوط به بخش طیور را بیماریهای نوظهور مانند آنفلوانزا که با سویه های مختلف به شکل دوره ای در کشور بروز می کند نام برد و افزود:در بخش آبزیان موضوعات مربوط به آلودگی آب و سیل از جمله خسارت هایی است که در این سالها این بخش با آن مواجه  بوده است.

حسن نژاد،درخصوص حوزه های فعالیت و محصولات تحت پوشش صندوق اینگونه توضیح داد: در بخش زراعت بیش از 42 محصول و دربخش باغبانی 46 محصول باغی تحت پوشش بیمه است.

وی ادامه داد: در بخش دام 17 محصول دامی و دربخش طیور هم  10 محصول، در ارتباط با منابع طبیعی 10 محصول بیمه ای، تنه درختان 24 محصول و در آبزیان 11 محصول تحت پوشش بیمه ای است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اذعان داشت که بیمه عوامل تولید، از موضوعاتی است که با اصلاحی که در قانون ایجاد شده توسط صندوق انجام می شود.

حسن نژاد تصریح کرد: سازه های گلخانه ها، قفس های پرورش ماهی در دریا، ماشین های کشاورزی و ابنیه و تاسیسات از موارد نوینی هستند که تحت پوشش بیمه است.

 

نظر شما
ادامه