کد خبر: ۶۱۷۲۳

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: برخورد با پدیده حیوان آزاری از اولویت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی می‌باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مهران نظری» مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: جهت جلوگیری از معضل حیوان آزاری در جامعه، اقدامات بازدارنده با اجرای مجازات جایگزین حبس، برای فردی که اقدام به بریدن گوش توله سگ کرده و در شبکه‌های اجتماعی انتشار داده بود صادر شد.

نظری گفت:در دو ماه گذشته فردی با بریدن گوش‌های توله سگی در ارومیه و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی احساسات مردم و دوستداران حیوانات را برانگیخته بود که با طرح شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان پس از شناسایی متخلف توسط پلیس فتا دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: قاضی پرونده با صدور رای جایگزین حبس، متخلف را با الزام به انجام خدمات عام المنفعه در زمینه حفاظت از حیات جانوران استان به مدت ۲ ماه، همچنین یادگیری آموزش‌های لازم در زمینه حمایت از حیوانات و حقوق آن‌ها با نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، جمع آوری و حفظ ۱۰ حدیث از معصومین علیهم‌السلام در باب احترام به حقوق حیوانات محکوم کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست اذربایجان غربی با استقبال از صدور مجازات جایگزین حبس، از پشتیبانی‌های انجام شده توسط پلیس فتا و قضات دادگستری استان قدردانی و رای صادر شده را بسیار مثبت و بازدارنده ارزیابی کرد.

 
نظر شما
ادامه