کد خبر: ۶۲۸۲۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
 

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: قانون تسری به عنوان یکی از دغدغه های مهم و اصلی کارکنان زندان های تمامی استان ها به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، بر اساس «قانون تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران به کارمندان سازمان دامپزشکی کشور و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور» تدابیر لازم برای ارتقای وضعیت کارکنان سازمان زندان ‌ها و زندانبان های کشور و رفع دغدغه‌ های مالی و رفاهی آنان اندیشیده شده است .

«محمدمهدی حاج محمدی» روز شنبه در نشست پرسش و پاسخ با جمعی از کارکنان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این قانون در سال ۱۳۹۱ از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما بنا به دلایلی تاکنون اجرا نشده است .

وی افزود: تلاش ها و پیگیری های لازم از سوی مسؤولان سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور انجام شد تا قانون تسری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی و لحاظ شود و این یک اقدام مهم به شمار می رود .

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی عزم و اراده جدی برای تصویب این قانون دارند .

حاج محمدی عنوان کرد: بروشورهایی برای آشنایی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دشواری ها و اهمیت کار کارکنان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان های کشور تهیه و در اختیار آنان قرار گرفته است .

وی ابراز داشت: این اقدام می تواند در تصویب بهتر و سریعتر قانون تسری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مؤثر باشد .

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: پس از تصویب و ابلاغ قانون تسری از سوی مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه های مهم و اصلی کارکنان زندان ها برطرف شده و سازمان نیز ملزم به اجرای آن است .

حاج محمدی اظهار داشت: هرگونه عامل کاهش دهنده نشاط، شادابی و انگیزه بین کارکنان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان های کشور جزو خط قرمز این سازمان است .

وی افزود: مأموریت و رسالت کارکنان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان های کشور سنگین بوده و نباید هیچگونه سستی و کوتاهی در آن باشد زیرا ممکن است مورد سوء استفاده دشمنان و رسانه های غربی قرار گیرد .

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بیان کرد: بر همین اساس عملکرد کارکنان زندان های تمامی استان ها با جدیت و به طور دقیق و مستمر رصد می شود .

حاج محمدی عنوان کرد: دشواری ها و اهمیت کار کارکنان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان های کشور همواره مدنظر مسؤولان این سازمان بوده و هرگز مورد غفلت قرار نخواهد گرفت .

وی ابراز داشت: پنج هزار نیروی انسانی جدید با عنوان پاسیار در سال ۱۴۰۰ در زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان های کشور جذب می شوند که می تواند تا حدودی موجب کاهش دشواری های کار کارکنان فعلی زندان های تمامی استان ها شود .

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: سامانه و خط ارتباطی مشعر به منظور مشارکت گرفتن از مدیران و کارکنان زندان های تمامی استان ها برای مدیریت بهتر امور در این سازمان است .

حاج محمدی اظهار داشت: این سامانه و خط ارتباطی یک فرصت مناسب برای بیان مسائل، مشکلات، دغدغه ها،  ایده ها، پیشنهادها و گلایه های مدیران و کارکنان زندان های تمامی استان های کشور است .

وی افزود: دشمنان بر روی زندان ها و زندانیان ایران تمرکز کرده و می خواهند با این بهانه به باورهای مردم خدشه وارد کنند و به همین دلیل نیز باید مدیران و کارکنان زندان های تمامی استان های کشور بیش از پیش مراقب باشند .

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور بیان کرد: پایش و غربالگری سلامت جسمی و روحی زندانیان یک امر ضروری بوده به طوری که نباید هیچ فرد زندانی در تمامی استان ها به دلیل داشتن بیماری آسیب ببیند یا به دیگران آسیب بزند .

حاج محمدی عنوان کرد: باید در ادامه دوران حبس زندانیان بیمار کشور که ممکن است به خود یا دیگران آسیب وارد کنند، تجدیدنظر شود و این موضوع مهم نیز به مدیران و کارکنان زندان های تمامی استان ها اعلام شده است .

وی ابراز داشت: بنا به فرموده امام خمینی (ره) زندان های کشور باید دانشگاه، تربیت گاه و آموزشگاه نیکی ها باشند .

حاج محمدی گفت: زندانبان ها به عنوان افسران عرصه اصلاح و تربیت باید برای زندانی ها نقش مربی و آموزگار را ایفا کنند .

وی اظهار داشت: تحقق هر چه مطلوب تر این هدف گذاری ها موجب می شود که کارکنان زندان های تمامی استان های کشور حرمت بیشتری بین مردم داشته و احساس افتخار کنند .

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نیروی انسانی از اهمیت ویژه ای در سازمان زندان ها برخوردار بوده و جزو سرمایه های اصلی آن است .

منصور بیژنی اظهار داشت: بر همین اساس یکی از اولویت های مهم کاری و دغدغه های اصلی مسؤولان سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور توجه جدی به نیروهای انسانی و تلاش برای کاهش مسائل و مشکلات، جلب رضایتمندی و ایجاد نشاط، شادابی و انگیزه لازم بین آنان است .

وی افزود: چنین امور مهمی نیز در اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد مدنظر بوده و همواره پیگیری می شوند .

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
2
5
سلام
پس دامپزشکی چی؟
پاسخ ها
حرف دل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
دامپزشکی چی؟؟؟؟؟
اصلا دامپزشکی چی هست؟کارش چیه؟کی سر جایی حساب شده؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
1
3
رییس سازمان دامپزشکی
شما چرا حرف نمی زنید
شما چرا بروشور در رابطه با تسری پخش نمی کنید در مجلس
شما چرا هدفمند در جلسات کمیسیون تلفیق و برنامه بودجه مجلس نیستید برای پیگیری تسری
همش استان ها مثل جزیره ، جست و گریخته ی کارهایی باید بکنند که بدلیل عدم هدفمند بودن به نتیجه نرسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
1
0
پس ماده ی 19 چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
1
0
الان ما فقط می نگریم
زندانبان زحمتکش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
3
آقایون ۱۰ سال ما منتظریم،ببینم همچنان باید زیر خط فقر زندگی کنیم؟ تا کی ناعدالتی،شیره ی جونمون دراومد انقدر اخبار رو دنبال کردیم و دیدیم هیچ اقدامی صورت نمیگیره ................
زندانبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
بخدا خسته شدیم از بی پولی از کار سخت از شیفت تو رو خدا به داد ما برسید
زندانبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
سلام.نمایندگان محترم و دلسوز مجلس به کارکنان خدوم و مظلوم زندانها توجه ویژه نمایید باتشکر .
نظر شما
ادامه