کد خبر: ۶۳۷۸۰

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی درخصوص آزار و اذیت یک قلاده سگ توسط دو نفر در این شهرستان، خاطیان پس از شناسایی، با طرح شکایت اداره حفاظت محیط زیست تکاب به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از هه وال موکریان، «محمدرضا صادقیان» گفت: به کمک فضای مجازی حیوان آزاران که اقدام به آزار و اذیت یک قلاده سگ در شهرستان تکاب، کرده بودند، شناسایی شدند.

او ادامه داد: این افراد پس از شناسایی، با طرح شکایت اداره حفاظت محیط زیست تکاب به مراجع قضایی معرفی شدند.

صادقیان گفت: این افراد که هفته پیش با آزار و اذیت یک قلاده سگ در نهایت باعث تلف شدن آن و همچنین جریحه دار شدن اذهان عمومی در این شهرستان شده بودند، با همکاری مردم محلی شناسایی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: حیوان آزاران پس از شناسایی و با طرح شکایت این اداره، با دستور دادستان شهرستان و همکاری فرمانده پاسگاه انتظامی بخش تخت سلیمان دستگیر و تحویل مقامات قضایی تکاب شدند.

به گزارش هه وال موکریان، مطابق قانون و مطابق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی حیوان آزاری جرم است و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

در قانون مجازات اسلامی آمده است که هر شخص خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به حیوان آزاری علی الخصوص شکار یا صید حیوانات یا جانوران حفاظت شده کند به حبس از ۲ تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.

از آن‌ جایی که حیوانات بخشی از جامعه محیط زیست طبیعی یک کشور هستند و در برقراری توازن نظام طبیعت نقش موثری دارند، انسان نمی‌تواند به آن‌ها آزار برساند یا آن‌ها را شکار کند.

حیوانات هم مانند انسان از حق حیات، درمان، آرامش، زیست جمعی و پرهیز از نسل کشی برخوردارند و هر گونه حق خوری از آن‌ها به منزله نقض حقوق حیوانات به شمار می‌رود، به همین دلیل دارای مجازات است.

 

نظر شما
ادامه