کد خبر: ۶۳۸۲۹

خرابی خودروی حمل گوشت در سراوان موجب شده است تا لاشه های گوشت قرمز در این شهرستان از کشتارگاه تا مراکز عرضه و فروش به صورت غیر بهداشتی و با وانت جابه جا شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصرهامون؛ در این روزهای شیوع موج جدید کووید ۱۹ کارشناسان حوزه بهداشت بیش از پیش توصیه به رعایت اصول بهداشتی دارند تا بتوانیم با انجام دستورالعمل های بهداشتی از ویروس منحوس کرونا نجات یابیم.

حال یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید بوده حمل مواد غذایی به ویژه گوشت با ماشین های یخچال دار برای جلوگیری از آلودگی و بیماری بوده است، اما گهگداری با صحنه هایی از حمل گوشت با وانت و دیگر خودرو ها مواجه می شویم.
 
حمل فرآورده های خامی دامی ارتباط مستقیمی با سلامت فرد و جامعه دارد که باید موازین بهداشتی در این زمینه نسبت به موضوعات دیگر دوچندان رعایت شود، اما این روزها حمل گوشت در سراوان و آن هم در بحران کرونا مسئله ساز شده است.

علی ای حال با توجه به اهمیت دو چندان رعایت بهداشت در این برهه از زمان، شماری از فروشندگان گوشت قرمز (قصابی ها) با مراجعه حضوری به این پایگاه خبری از نبود ماشین یخچال دار حمل گوشت و حمل آن توسط وانت ابراز گلایه و خواستار رسانه ای کردن این موضوع شدند.

فقط یک خودروی حمل گوشت در سراوان

«عبدالله درزاده»، شهردار سراوان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: شهرداری سراوان یک خودرو حمل گوشت دارد که تمام نکات بهداشتی را در ایام کرونا طبق استاندارده های تعریف شده جهت صیانت از سلامت شهروندان رعایت کرده است.

وی افزود: اما حدود 2 هفته می شود که موتور این خودرو معیوب شده و درحال تهیه لوازم مورد نیاز جهت تعمیر آن هستیم که این موضوع مشکلاتی را در حمل گوشت در شهر به وجود آورده و تعمیر خودرو تا خریداری لوازم مورد نیاز زمان بر است.

شهردار سراوان با تاکید بر این که شهرداری سراوان تنها یک ماشین حمل گوشت دارد، ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا زمانی که ماشین حمل گوشت تعمیر می شود، یک خودروی جایگزین را اجاره کنیم.
 

 

نظر شما
ادامه