کد خبر: ۶۴۰۳۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
پژوهشگر برتر گروه دامپزشکی هشتمین جشنواره فرهیختگان:
«دکتر محمدرضا یوسفی» با چاپ بیش از ۱۵۰ مقاله بین‌المللی و علمی پژوهشی، ثبت سه اختراع، تألیف پنج کتاب و ثبت ۲۵ ژن در بانک جهانی ژن در آمریکا به عنوان پژوهشگر برتر جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد...

حکیم مهر: پژوهشگر برتر جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد که فعالیت پژوهشی در گروه دامپزشکی به‌دلیل بی‌توجهی و حمایت نشدن از سوی مسئولان وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، هشتمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره به‌صورت مجازی عصر هفتم اردیبهشت جاری به کار خود پایان داد.

در هشتمین جشنواره فرهیختگان ۲۲ استان و ۳۹ واحد دانشگاهی (استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی با بیشترین برگزیده) حضور پیدا کردند که پراکندگی خوبی بین برگزیدگان صورت گرفت و ۷۲۰ اثر به جشنواره ارسال شد؛ البته با حوزه‌های بررسی‌شده توسط سازمان مرکزی مانند مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد، سراهای نوآوری، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، مدارس سما و... مجموع آثار و زیرساخت‌ها به حدود هزار و ۹۰۰ رسید و از هفت پژوهشگر برتر و یک فناور برتر دعوت شد تا به نمایندگی از طرف دیگر برگزیدگان در مراسم اختتامیه و تجلیل حضور پیدا کنند.

«دکتر محمدرضا یوسفی» متولد سال ۱۳۵۴ شهرستان بابل استان مازندران، دانش‌آموخته رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی از دانشگاه سمنان و کارشناسی ارشد انگل‌شناسی پزشکی از دانشگاه مازندران است. او سال ۱۳۸۶ با رتبه نخست در مقطع دکتری تخصصی انگل‌شناسی دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته و سال ۱۳۸۹ فارغ‌التحصیل شد.

یوسفی که اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل است در گروه دامپزشکی هشتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان پژوهشگر برتر دست یافت.

وی در گفت‌وگو با آنا دلیل انتخاب به‌عنوان پژوهشگر گروه دامپزشکی در هشتمین جشنواره فرهیختگان را چاپ بیش از ۱۵۰ مقاله بین‌المللی و علمی پژوهشی، ثبت سه اختراع، تألیف پنج کتاب و ثبت ۲۵ ژن در بانک جهانی ژن در آمریکا ذکر کرد و افزود: یکی از ثبت اختراعات در حال مطالعه فارمی و پس از آن برای تجاری‌سازی قابل استفاده است.

یکی از معضلات حوزه پژوهش سپردن مسئولیت‌ها به افراد غیر پژوهشی است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با بیان اینکه فعالیت پژوهشی در گروه دامپزشکی به‌دلیل بی‌توجهی و حمایت نشدن مسئولان وضعیت مناسبی ندارد، عنوان کرد که به‌دلیل هزینه‌های بالا، پژوهش در این رشته مورد توجه قرار نمی‌گیرد درحالی‌که رشته دامپزشکی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در ارتباط تنگاتنگ با سلامت انسان است.

یوسفی اظهار کرد: محققان بسیار خوبی در کشور وجود دارند و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستیم. توجه بیشتر به امور پژوهشی، تأمین اعتبارات کافی و تجهیز بهتر آزمایشگاه‌ها می‌تواند ما را به جایگاه بالاتری در سطح بین‌المللی برساند؛ چنانچه با وجود امکانات محدود به همت بلند همین محققان اکنون نیز از جایگاه شایسته‌ای در منطقه برخوردار هستیم.

پژوهشگر برتر هشتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از معضلات حوزه پژوهش را سپردن مسئولیت‌ها به افراد غیر پژوهشی دانست به آنا گفت: مشارکت و مشورت با پژوهشگران در مسئولیت‌های پژوهشی به‌دلیل شناخت آنان از امور پژوهش و مشکلات مربوط می‌تواند راهگشایی برای نیل به اهداف کلان پژوهشی کشور، رفع موانع و تبدیل کشور به قدرت برتر پژوهشی شود.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
یک دوست
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
1
با تشکر از نقد همکار گرامی
نکته ای که باید به آن توجه کرد صنعت باید برای حل مشکل روی به دانشگاه بیاورد و پژوهش هدفدار شود
فرمایشات جناب دکتر لطفی زاده در خصوص تغییر دانشکده به پژوهشکده یا دانشگاه های نسل 4 و 5 مناسبه ولی شرایطی وجود دارد که در حال حاضر این تغییر امکان پذیر در سطح دامپزشکی نیست
الان دانشگاه هایی این حرکت رو شروع کردند مثل دانشگاه خوارزمی ولی خیلی با اون اهداف فاصله دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
2
10
پژوهش اینجوری نیس
ایشون هنوز سنی ندارن ک
اگه کل عمرشونم صرف دامپزشکی شده باشه نمیشه ۱۵۰ تا مقاله که بر پایه پژوهش بوده باشه
هیچ دانشمند خارج کشوری این مدلی نبوده نهایتا در یک راستا مطالعه انجام میدن و هر پژوهش تا روند طرح اولیه و تائیدش و انجامش البته اگه انجام بشه و داده سازی نشه، انجام بشه حداقل یک سال طول میکشه بعدش روند داوری و چاپش در مجلات معتبر هم کلی زمان میبره
.............................
اگه پژوهش بلد نیستیم حداقل دو دو تا چهارتا که بلدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
شما همون به دو دو تا چهارتا برس این کارهارو بزار به عهده اهل فن معلومه که با خط کش و متر و معیار امثال شما این کارها نا شدنیه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
10
برخی از گفته های شما صحیح است.
اما:
فرایند جذب هیٱت علمی صحیح نیست
فرایند پذیرش و امور پژوهشی صحیح نیست
مقاله محوری و رقابت بر تولید مقاله بدون در نظر گرفتن محتوا صحیح نیست.
پژوهش و مقالات تولید شده چه مشکلی از اقتصاد، سلامت، جامعه، مدیریت و ... این مملکت حل کرده. فقط ابزاری شده برای ارتقاء بی محتوای مدرسین دانشگاه.
بزرگی گفت عالم بی عمل به زنبور بی عسل میماند، پژوهشگران بی اثر همان زنبوران بی عسل هستند.
پژوهشگران کشور اندکی به عملکرد و انبوه مقالات خود فکر کنند، اگر وجدانشان راضی بود، با همین فرمان ادامه دهند.
دکتر دی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
8
1
دکتر یوسفی یکی از بهترین اساتید انگل شناسی که واقعا حرف زیادی برای گفتن داشت ، ای کاش اساتید دیگر هم جدیت و اخلاق بی نظیر امثال این استاد بزرگوار را در خود نهادینه کنند
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
1
4
برخی اوقات ارائه اطلاعات ژونالیستی در تیتر خبر برای جذب مخاطب اصل قضیه را زیر سئوال می برد اطلاعات مقالات پژوهشی دکتر یوسفی اگر دقیق و علمی و فنی و مطابق با ثبت سامانه های بین المللی ارائه می گردید شاید به مطلب بیشتر توجه شود. اصل قضیه مهم است که وضعیت پژوهش در کشور نه تنها در دامپزشکی در بسیار از حوزه ها از نظر کیفی مطلوب نیست و ما را برای حل مسئله جامعه انسانی یا جوامع حیوانی یا صنعت و تجارت کمک نمی کند و نکته دیگر تداوم ندارد و پراکنده است
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
5
1
در هر صورت باید به آقای دکتر یوسفی به واسطه این جایزه و عنوان تبریک گفت
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
3
پژوهش مهم نیست ، فعلا فروش مدرک وتاسیس مراکز مدرک سازی مهم است . فعلا اولویت ما اجرای طرح هر دام یک دامپزشک !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
1
1
امیدوارم سلامت باشند ولی ای کاش نگاهی هم به ژورنال هایی که ایشان در آنها مقاله چاپ کردند می انداختید، متاسفانه بسیاری بلک لیست داخلی هستند در حال حاضر و سایتیشنی هم به هیچ وجه ندارند و... فقط کاربردشان جهت ارتقا در آن بازه زمانی بوده و چنین جشنواره های داخلی.
نظر شما
ادامه