کد خبر: ۶۴۰۷۳
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان همدان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر محمودرضا رسولی» افزود: اگرچه تا امروز ما گزارشی از قراردادهای پنهان بین کارفرما و مسئول فنی بهداشتی نداشتیم اما من احتمال می‌دهم که چنین معضلی در بعضی از واحدهای کوچک ما باشد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مدیرکل دامپزشکی استان همدان می‌گوید که جزو اولین استان‌هایی بودیم که سعی کردیم حقوق مسئول فنی‌ را به حد قابل قبول برسانیم و خوشبختانه این حقوق روتین ‌شود: «خوشحالم این را اعلام کنم که حقوق بعضی از مسئولین فنی‌ ما از حقوق مدیرکل هم بیشتر است و این برای ما باعث افتخار است که همکاران ما در قبال زحمتی که می‌کشند، حقوق مناسبی هم دریافت کنند.»

 «دکتر محمودرضا رسولی» معتقد است که درخصوص اجرای ماده ۱۹، در مراکز کوچک احتمال قراردادهای پنهان وجود دارد و من هیچ قولی نمی‌دهم که این اتفاق در سراسر استان نیفتد. اگرچه تا امروز ما گزارشی نداشتیم اما من احتمال می‌دهم که چنین معضلی در بعضی از واحدهای کوچک ما باشد.

وی در گفتوگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «در مدتی که بنده مسئول استان هستم، اولویت را بر مبنای پرسنلی گذاشتیم؛ به عبارتی با این تفکر جلو رفتیم که تامین همکاران از نظر مالی می‌تواند به اجرای بهتر وظایف بهداشتی آنها کمک کند، بنابراین خوشبختانه در سال ۹۹ توانستیم از نظر مزایای مختلف که شامل همکاران می‌شود، پرداخت‌های مناسبی را داشته باشیم.»

حکیم مهر: آقای دکتر، ارزیابی شما از وضعیت دامپزشکی در استان همدان چیست؟

خوشبختانه وضعیت استان همدان از لحاظ شیوع بیماری‌های واگیردار چه در حوزه دام و چه در حوزه طیور و آبزیان مساعد و پایدار است. این وضعیت پایدار در نتیجه برنامه‌ریزی‌هایی است که در گذشته انجام شده و به گونه‌ای است که الان با وجود بحث کرونا که تعداد زیادی از همکاران ما دورکار هستند، اما باز هم خوشبختانه مشکل جدی اتفاق نیفتاده است.

حکیم مهر: مهمترین برنامه‌های شما در سال ۱۴۰۰ چیست؟

برنامه‌های بهداشتی دامپزشکی متاثر از اتفاقاتی هستند که بیرون از حوزه بهداشت مثلا در بحث تنظیم بازار یا تهیه واکسن و این مسائل رخ می‌دهند. به عنوان مثال اگر وضعیت تنظیم بازار اجازه دهد، بحث ارتقای کیفیت بهداشتی تخم‌مرغ را داریم و همچنین برنامه‌های ارتقای کیفت کشتارگاهی استان را پیگیری می‌کنیم. در بحث واکسیناسیون قاعدتا مطابق هر سال که ۹ میلیون نوبت واکسیناسیون انجام می‌دادیم، در صورتی که واکسن تامین شود، همین کار را براساس مواردی که به ما ابلاغ می‌شود، انجام خواهیم داد.

در حال حاضر و با توجه به وضعیت خاص شیوع کرونا، صرفا اولویت‌ها را انجام می‌دهیم. یعنی نقاط جدید بروز کانون‌، به اضافه کانون‌های بیماری در سال‌های گذشته را تحت پوشش واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی بردیم. در زمینه بهداشت مواد خام دامی نیز همکاران ما با توجه به ضرورت، به شکل کامل انجام وظیفه می‌کنند. اخیرا نیز فعالیت‌هایی در جهت بهبود وضعیت بهداشت مواد خام انجام شده که به‌عنوان نمونه می‌توان به کشف یک کارگاه بزرگ قطعه‌بندی غیرمجاز در اطراف همدان اشاره کرد که در یک روز نزدیک به ۹ تن بار از آنجا ضبط و با دستور قاضی معدوم کردیم. می‌خواهم این را عرض کنم که خوشبختانه وضعیت در استان همدان از همه نظر قابل قبول است.

حکیم مهر: لطفا وضعیت استان را از لحاظ بیماری‌ها به شکل دقیق‌تر بفرمایید، مثلا در مورد آنفلوانزای فوقحاد پرندگان در یکی دو سال اخیر.

به لطف خدا الان که در ماه اردیبهشت هستیم، به مدت ۳ سال است که بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان ما گزارش نشده است. مراقبت‌ها، پایش‌ها و نمونه‌برداری‌ها وجود داشته و سالانه نزدیک به ۲۰ هزار مورد آزمایش‌ انجام شده است و خوشبختانه تا حالا موردی از آنفلوانزا در ۳ سال گذشته نداشتیم.

حکیم مهر: بیماری‌های دیگر چطور؟ بیماری‌ای که باعث نگرانی شما و اجرای یک طرح ویژه برای حذف آن شده باشد.

بله، به هر حال ماهیت کار دامپزشکی مدیریت بحران است. یعنی ما باید مرتب مراقب باشیم که بیماری مخصوصا بیماری‌های دام یا آنفلوانزای فوقحاد پرندگان از جایی طغیان نکند. اداره کل به منظور مبارزه با آنفلوانزای فوقحاد پرندگان بیش از ۴۳ مورد اقدام پیشگیرانه انجام داده که لیست آن موجود است. از ارتباطات خود استفاده و سعی کردیم با هماهنگی استانداری و آقای استاندار که رئیس ستاد مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد استان هستند، اقداماتی انجام دهیم که خدا هم کمک کرد و باعث شد این بیماری در حوزه طیور بومی، حیات وحش و واحدهای صنعتی وارد استان ما نشود.

درخصوص بیماری‌های دامی هم ظرف یکی دو سال گذشته مواردی ازجمله تب برفکی و شاربن به شکل خیلی محدود در قسمت‌هایی وجود داشته که طبق پروتکل‌های سازمان با آنها برخورد کردیم. خوشبختانه اقدامات همکاران ما منتج به نتیجه و کنترل بیماری‌ها شده است. الان هم کماکان علی‌رغم وضعیت فعلی، بحث مبارزه با بیماری‌ها تعطیل نشده و با اولویتی که تعیین کردیم، این کار برای همکاران شهرستانی انجام می‌شود.

حکیم مهر: وضعیت اجرای ماده ۱۹ آییننامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان چگونه است؟

شاید باید راستی‌آزمایی این ادعا را کسی دیگر بسنجد اما به عقیده من وضعیت اجرای ماده ۱۹ در استان ما از ابتدا مطلوب بوده است، چراکه همکاری بسیار خوبی بین اداره کل دامپزشکی استان و نظام دامپزشکی استان وجود دارد و شاید جزو اولین استان‌هایی بودیم که سعی کردیم حقوق مسئول فنی‌ را به حد قابل قبول برسانیم و خوشبختانه این حقوق روتین ‌شود.

خوشحالم این را اعلام کنم که حقوق بعضی از مسئولین فنی‌ ما از حقوق مدیرکل هم بیشتر است و این برای ما باعث افتخار است که همکاران ما درقبال زحمتی که می‌کشند، حقوق مناسبی هم دریافت کنند. اصل موضوع ماده ۱۹ درحال انجام است و البته برخی ابهامات در خصوص نحوه ادامه کار، تفاهم‌نامه‌ها و اقدامات در حال انجام، وجود دارد. همین امروز هم با ریاست محترم نظام دامپزشکی هماهنگ کردیم که بتوانیم جلسه‌ای در این زمینه داشته باشیم و آن موانع جزئی را هم به امید خدا برطرف کنیم. من نمی‌گویم که همه چیز عالی است اما به هر حال تلاش ما این است که به سمت خوبی پیش برویم.

حکیم مهر: از کجا می‌توان مطمئن بود که قراردادهای پنهان بین کارفرما و مسئول فنی بهداشتی نوشته نمی‌شود.

همدان جزء ‌استان‌هایی است که بیشترین مسئول فنی را دارد؛ کمااینکه اکثر رستوران‌ها و هتل‌های ما مسئول فنی دارند. با توجه به اینکه ما کار را از چندین سال قبل شروع کردیم، درخصوص مراکز بزرگ و مهم استان من این اطمینان را به شما می‌دهم که اگر غیر از این بود، حتما به ما اطلاع می‌دادند و همکارمان که آنجا کار می‌کند، این مساله را مطرح می‌کرد، اما درخصوص مراکز کوچک احتمال قراردادهای پنهان وجود دارد و من هیچ قولی نمی‌دهم که این اتفاق در سراسر استان نیفتد. اما ما به‌عنوان کسی که همراه با نظام دامپزشکی از منافع بهداشتی مردم و همچنین منافع صنفی همکاران خود حمایت می‌کنیم، اگر گزارشی داشته باشیم مبنی بر اینکه چنین اتفاقی می‌افتد، حتما پیگیری لازم را خواهیم کرد. اگرچه تا امروز ما گزارشی نداشتیم اما من احتمال می‌دهم که چنین معضلی در بعضی از واحدهای کوچک ما باشد.

حکیم مهر: وضعیت اداره کل از نظر پست‌های خالی سازمانی چگونه است؟

به نسبت ۲۷۰ پستی که داریم، تقریبا نزدیک به ۵۰ درصد پست‌های سازمانی اداره کل همدان با تصدی است. تعدادی از همکاران به شکل طرح و قرارداد مختلف مشغول به فعالیت هستند و روی هم رفته ۱۸۰ پرسنل داریم که فعالیت می‌کنند. تلاش ما بر این است که از طریق تبدیل وضعیت و بحث‌های استخدامی بتوانیم همکاری بین خودمان و همکاران قراردادی را محکم‌تر کنیم.

حکیم مهر: وضعیت بودجه و اعتبارات اداره کل چگونه است؟

وضعیت اعتبارات اداره کل با توجه به رایزنی‌های انجام شده و تبیین وضعیت و اهمیت دامپزشکی در استان و همچنین همکاری خوبی که استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان داشتند، خوب و قابل قبول است. در مدتی که بنده مسئول استان هستم، اولویت را بر مبنای پرسنلی گذاشتیم. به عبارتی با این تفکر جلو رفتیم که تامین همکاران از نظر مالی می‌تواند به اجرای بهتر وظایف بهداشتی آنها کمک کند. بنابراین خوشبختانه در سال ۹۹ توانستیم از نظر مزایای مختلف که شامل همکاران می‌شود، پرداخت‌های مناسبی را داشته باشیم.

حکیم مهر: خارج از بحث ماده ۱۹، ارتباط اداره کل با نظام استان و بخش خصوصی چگونه است؟

ما از ابتدا ارتباط بسیار خوبی با نظام داشتیم و داریم. شاهد ماجرا هم این است که نظام دامپزشکی مدت‌هاست که در ساختمان اداره کل مستقر است و همینجا یک واحد جداگانه به آنها اختصاص داده شده و مشغول فعالیت هستند. در جایی که نیازمند این باشیم که نظام به وظایف خود عمل کند، به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل حتما عمل می‌کند و در جایی که نیاز به همکاری ما داشته باشند، ما حتما به آنها کمک می‌کنیم. اگر این انسجام بین نظام دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان نبود، شاهد پیشرفت‌ بخش خصوصی، بخش دولتی و بخش بهداشتی در استان نبودیم.

ما مشکلات موردی خود را به راحتی و با یک رایزنی، خیلی وقت‌ها تلفنی و بعضی وقت‌ها با جلسه حل می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداشتیم و نداریم. گزارشی هم که دکتر ذوالحواریه به کمیته مرکزی نظام داده بودند، دال‌بر این بود که این همکاری به شکل دو طرفه این گونه که وظایف هر بخش تحت تاثیر وظایف بخش دیگر قرار نگیرد، اتفاق می‌افتد. چون این تفکر در استان وجود دارد که دامپزشکی در بخش خصوصی، دولتی، نظام و اداره کل، یک مجموعه است.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

از پایگاه خبری حکیم مهر تشکر می‌کنم. مصاحبه با شما برای من افتخار است چون حکیم مهر یکی از مهمترین صداهای منعکس کننده فعالیت‌های دامپزشکی در سطح کشور است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
مسوول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
7
40
باسلام .............................
جناب مدیرکل شما مطابق حقوقتان حقوق بازنشستگی میگیرید مسوول فنی وبهداشتی براساس حقوق حداقلی کارگر-شما بعد ازبازنشتگی چندصدمیلیون پاداش می گیرید ولی مسوول فنی وبهداشتی خیر-شما به ماموریت مختلف خارج ازکشور مثل برزیل وکشورهای مشترک المنافع وترکیه و.... میروید وحقوق های دلاری ویورویی میگیرید مسوول فنی خیر و از همه مهمتر شما امنیت شغلی دارید ولی مسوول فنی و بهداشتی از این حاشیه امنیتی برخوردار نیست وهرلحظه به دلایل زمینی و فرازمینی امکان اخراج وبیکارشدن دارد .........................
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
همکار عزیز، اگر قبول نکنی که بیمه کارگری برای شما پرداخت کنند، قطعا در زمان بازنشستگی حقوق خودت را خواهی گرفت.
هیچ نیروی دولتی به خارج اعزام نمیشود که بخواهد به ارز خارجی حقوق بگیرد، اطلاعات شما قدیمی است.
هر کس متناسب با جایگاه خودش مزایا میگیرد و برای رسیدن به هر جایگاهی باید تلاش کرد.
پس از ماست که بر ماست.
دامپزشک دولتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
خارج رفتن فقط برای روحانیون و نمایندگی ولی فقیه است. در جریان باشید.
امنیت شغلی ما با افتادن روسری همسرمون رو هوا میرود!! اینم در جریان باشید.
شما هم بیمه رد میکنید و حقوق بازنشستگی میگیرید.
پاداش و .. هم طبق قانون به شما تعلق میگیرد از کارفرما شکایت کنید و حقتان را بگیرید. خود ما هم ۳ سال بعد بازنشستگی باید دنبال گرفتنش باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
در رابطه با امنیت شغلی شاید نظر شما درست باشد . اما در مابقی مصداق ضرب المثل آواز دهل از دور خوش است، هستید .
شاکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
احسنت به شما مسئول فنی که درد دل تمام مسئولین فنی رو گفتید
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
....................... شما شغل ثابت دارید.مسئول فنی بدبخت یه روز زاهدانه یه روز ایلام.شما عیدی می گیری به ما نمی دن،شما اضافه کار می گیری به ما نمی دن،شما حق ماموریت و خوار و بار و غیره می گیری به ما نمی دن.روزهای تعطیل شما تعطیلی ولی مسئول فنی دامداری کار می کنه.کارفرما در برخورد با شما بیشتر احتیاط می کنه ولی چون ماده 19 اجرا نشد با مسئول فنی رو مثل یه کارگر رفتار می کنه.
مسئول فنی قدیم و دامپزشک دولتی جدید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
برای این که دامپزشک دولتی بشوم در ازمون سازمان سنجش بدون داشتن هیچ سهمیه ای رتبه اوردم و بعد آزمون فنی و علمی و بعد ازمون روانشناسی و بعد ازمون دانش کامپبوتر و کسب اطلاعات آکادمیک و نهایتا گزینش عقیدتی و سیاسی و تحقیق از همسایه ها و محل و.. که مجموعا ۲ سال طول کشید. و در تمام اینها رتبه ی بالا نیاز است.
حالا دوستان مسئول فنی ظرف ۱ هفته وارد شغل میشوند بدون هیچ کدام از اینها و میخواهند ۲ برابر مدیرکل هم حقوق بگیرند. واقعا جالبه برام!
س.ج
|
Singapore
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
29
17
با سلام. دقیقا همینطوره. مسئول فنی بمن زنگ زده بود و شکایت میکردن که من با ۶ تومن نمیتونم‌زندگی کنم باید حقوق منو بیشتر کنن و شما صحبت کن با کارفرما
سوال من اینه منی که با دکتری تخصصی و کارشناس مسئول بودن دریافتیم ۴.۵ میلیونه چطوری میتونم از ایشون دفاع کنم؟ چطوری خودمو راضی کنم برم دنبال رایزنی برای افزایش حقوق ایشون. روی کاغذ اسونه و الان خیلیا به من خرده میگیرن اما واقعا سخته اینجوری. یه فکری باید به حال حقوقهای کارگری دامپزشکی کرد.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
اگر طرز فکر شما اینه هیچوقت در کارتون پیشرفت نمیکنین با این حسادت، به نظر من اگر راست میگین اداره و استعفا بدین بیاین بیرون کار کنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
کامنت شما رو خوندم و دقیقا شرایطم مشابه است. فقط دلیل منفی زدن دوستان چیه؟ مثلا باید با حقوق ۴.۲۰۰ برم خودم بکشم و از ابرو و اعتبارم بگذرم که ۶ تومن دوستان بشه ۱۰؟ اگر میشد برای خودمون این کار میکردیم. شما تا حالا شده تو شرکت با کارفرماتون درگیر بشید که چرا حقوق کارگرها پایینه؟ از ما توقع دارید از خودتون چی؟ تا حالا چند بار برای حقوق حسابدار شرکتتون با کارفرما صحبت کردید که توقع دارید ما با حقوق کمتر از مراجع بالاتر اصلاح حقوق شمارا جویا شویم(فکر نکنید این کارفرما ها به هیچ جا وصل نیستن، کلا جهاد پشت اینهاست و دامپزشکی زیرمجموعه جهاد هست)
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
والله من کارمند اداره ام حکمم ۵۷۰۰ است ولی مسئول فنی کشتارگاه شهر خودم ماهی ۹ میلیون میگیره با مرغ و اضافه کار ماهی ۱۱ تومن سواره هر ماه هم حقوقشو کامل میگیره . من خودم اونجا مسئول فنی بودم ، بی دردسر حقوقشو میدن.
دکتر حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
همکار گرامی با این تفکر ، در سیستم دولتی به مشکل بر می خورید. یعنی چی چون حقوق و درآمد همکار یا فردی در بخش خصوصی طبق قانون و عرف از من کارمند بالاتر است اگر مشکلی دارد و طبق قانون شما باید پیگیری کنید با اکراه پیگیری کنید ؟ روزی که استخدام شدید برای شما شرح وظیفه مشخص و حکم کارگزینی با میزان حقوق دریافتی صادر کردند . طبق همون هم کم یا زیاد حقوق به شما پرداخت می کنند . ناراحتی حقوق شما کمه راهش این نیست در کار دیگران کارشکنی کنی . در ضمن اگر حق محرومیت از مطب دریافت نمی کنید می توانید در خارج از ساعت اداری با اخذ مجوز از نظام دامپزشکی در بخش خصوصی به صورت نیمه وقت کار کنید .
شاکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
سلام اقای دکتر .................. تمامی مسئولین فنی بهداشتی در خط مقدم بهداشت مواد غذایی هستند وارتباط مستقیم با سلامت شما و خانواده شما دارند ومی توان گفت که کار مسئولین فنی قابل مقایسه با کارمندان اداری نیست چون خط مقدم جبهه هر لحظه امکان شهادت وزخمی شدن دارد ................
دکتر سعادتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
4
10
همه‌ این‌ ها، اعداد و ارقام روي کاغذ است ......................
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
5
2
در استان همدان، به همت مدیرکل محترم و مسئولین ادارات شهرستان، سقف قرارداد ابلاغی سالیانه منعقد میشود. و اگر جایی حقی از مسئول فنی ضایع میشود قطعا به خاطر کوتاهی خودش است.
مسئول فنی کشتارگاه طیور قراردادش بالای ۱۰ تومان است.
..
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
3
..................... خیلی از مسول فنی ها هم شاید در حد یک پنجم حقوق شما بگیرن...تازه شما ها که بازنشست می شین میتونین مسول فنی بشین و ان موقع دو تا حقوق دارین .......................
ناشناس
|
Croatia
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
1
3
حال دامپزشکی کل کشور، چه دولتی و چه خصوصی خراب است.
یک مثل معروف است که میگه تا بچه گریه نکنه، مادر شیرش نمیده!
ما باید به صورت متحد و یکپارچه در چند خط کوتاه رئوس مطالباتمان را با مراجع بالا دستی مطرح کنیم و در صورت عدم رسیدگی کاری کنیم که متوحه ما بشوند. مثلا روز دامپزشکی ۱۴ مهر اعتصاب سراسری کنیم
مسئول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
4
1
والا ما که دو میلیون و هشتصد میگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
همین امثال شما قیمت دامپزشک رو پایین میارن ، مگه مجبورید با این رقمها کار کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
3
ممنون از خوشحالی همکار دولتی ذکر چند نکته هم خالی از لطف نیست .دوستان دولتی ۱-امنیت شغلی که شما دارید و برنامه ریزی برای پول واریزی این خودش چند برابر حقوق می ارزه۲- کار اداری دولتی و بخش خصوصی در یک قالب نمی گنجد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
1
1
حقوق مدیر کل که خوب بله ولی کیه که ندونه میزان حقوق با میزان دریافتی مدیران گاهی تفاوت حیرت انگیزی داره. اما کارشناسان که حقوقشون با دریافتی شون خیلی تفاوت نداره با 4-5 میلیون حقوق قرار باشه برن نظارت کنند بر نحوه فعالیت کنترل بهداشتی توسط مسئول فنی با دریافتی 10 میلیون خنده دارترین جوک روزگاره. مگه نه!
این توجه رئیس محترم سازمان دامپزشکی رو می طلبه برای کمتر کردن تفاوت دریافتی بین مدیر، رئیس، کارشناس و حتی مسئول فنی. چون بی تعادلی هرکجا باشه منشاء آسیب جدی است. اگر کوتاه مدت اثر منفی بروز نکنه مطمئنا در میان مدت خودشو نشون میده و در دراز مدت مثل موریانه پایه های سازمانی رو از داخل تخریب می کنه
مسئول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
1
9
...................... بیایین و مسئول فنی بشین.یه روز کار هست،ممکنه 6 ماه تا دو سال کار نباشه،اما دیگه شکایت قبول نیست.اگه مثل کارگر باهاتون رفتار شد،شکایت قبول نیست.اگه حقوقتو نداد و گفت برو هر غلطی می کنی بکن،دیگه شکایت قبول نیست.اگه عیدی نداد،حق مسکن و ارزاق و غیره نداد،حق سر و صدا نداری،اگه حین بازرسی جلو گوشت های انگلی رو گرفتی و اداره دامپزشکی طرف کارفرما رو گرفت،حق شکایت نداری،اگه رییس شبکه .............. از کارفرما حمایت کنه،اصلا حق اعتراض نداری،فقط می تونی صبر کنی هر وقت مجلس و سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی از خواب بیدار شدن و ماده 19 عملی شد،کاری برات بکنه!!! .................... اونم برخورد نظام دامپزشکی ........ که آدم پشیمون می شه از اومدنش.
Dvm
|
Russian Federation
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
1
دقیقا به خاطر همین مساله که حقوق مسئولین فنی بیشتر از کارمندان اداره میشه،هیچ شخصی هیچ کاری در جهت حمایت مسئولین فنی انجام نمیده.
میگه چرا خودمو پیش کارفرما که به من منفعت داره،خراب کنم که از ما بیشتر بگیره؟؟؟؟
مهسا محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
5
.................. بنده مسئول فنی در استان همدان هستم و میدونم اکثره افراد طبق قانون نوزده حقوق و مزایا دریافت نمیکنه ................. نظام هم عملا کاری نمیکنه تنها یک پیشنهاد دادند که ناراضی از شغلتون هستید انصراف بدید و در نوبت باشید تا کار جدید پیدا شود ..............
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
این سکوت نظام فقط مربوط به نظام همدان نیست بلکه اکثر نظام ها البته نه همه شون سکوت اختیار کردن.چون دلیلی هم نمی بینه که به خاطر حقوق یکی دیگه هر چند اعضا هم باشه خاطر خودشو مکدر کنه.
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
چرا انصراف ؟ بمونید اما شکایت کنید
هیچوقت انصراف ندید یا حتی نگید نمیام
فقط شکایت کنبد و حقوق قانونیتون رو هم بگیرید
مجید
|
Germany
|
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
9
مسئول فنی بیچاره امنیت شغلی نداره ، کوچکترین مشکلی با کارفرما داشته باشه جایگذین میشود دانشگاه آزاد هم با چاپ مدرک تیشه بر ریشه اشتغال زده بخش دولتی حداقل میداند کار داره
م.ب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
2
2
با سلام، .............. اینجانب بعنوان کارشناس بهداشت مواد غذائی با منشا دامی در همدان دارای همسر ویک فرزند ماهانه از دو واحد که اگر سر وقت پرداخت کنند یک میلیون وسیصد وپنجاه هزارتومان دریافتی دارم .................
مسول فنی اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
8
ندیده را کی دیده ؟ نشنیده را کی شنیده ؟ کدام مدیر کل حاضره جای من باشه ؟؟؟ آقا تقی صافکار هم حاضر نیست امنیت اون خیلی بیشتر است کدام حق کدام حقوق ؟؟
همکار بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
2
4
ضمن تایید اولین کامنت همکارمون ( مسئول فنی )
البته این رو‌هم‌ اضافه کنید که ما نوک‌ پیکان و‌دقیقا خط مقدم جبهه دامپزشکی هستیم که از مخاطرات شغلی فراوان بگیر تا درگیریهایی که جهت حفظ بهداشت عمومی جامعه متحمل میشیم رو همکاران ما روزانه تحمل میکنن که بارها نمونه های بارزش رودر همه جا دیده اید . در طول این‌مدت همه گیری کرونا که خیلی ها در خانه خود پنهان شدن اکثر ما در کارگاهها و کشتارگاههای با حجم جمعیتی بسیار بالا در محیطی بسته مشغول خدمت به مردم بودیم که خیلی از همکاران شبکه و اداره شاید جرات حضور حتی چند ساعتی در چنین مکانهایی رو نداشتن ! اون هم‌ با قشری که اکثرا اعتقادی به ماسک‌و فاصله کذاری اجتماعی ندارند !
ما خط مقدم هستیم و خالصانه از عمر و سلامت و جوانی خود داریم برای حفظ بهداشت عمومی جامعه مایه میکذاریم .
آیا این حقوقها پول خون ما میشود؟؟ !!!!!
.........................
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
جالبه عین کلام شمارو یکی از دوستان پرسنل شرکت نفت هم میزد و میگفت ما اولویت اول این مملکتیم چون مملکت داره روی نفت میچرخه و اگه ما بیمار بشیم و پالایشگاهها بخوابه پولی تو این مملکت نمیمونه که حتی باهاش واکسن بخرن ! و محیط ماهم کارگری و پر ازدحامه و انواع خطرات مارو تهدید میکنه پس این درامد پول خون ماست. کلا همه به هم وابسته ایم اقا
نظام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
6
3
با سلام احترام ..ولی لازم است به عنوان کسی که مدتها ریاست نظام دامپزشکی را عهده دار بوده عرض کنم .یکی ازاستانهایی که توانست مسوول فنی رستورانها و مراکز طبخ و... را پیاده سازی کند استان همدان است.این مهم فقط به علت همکاری همه جانبه اداره کل و نظام دامپزشکی حاصل شده.وشخص آقای دکتر رسولی با استفاده از تمام توان و حتی گرو گذاشتن آبروی خویش برای حدود ۳۰۰ خانواده شغل ایجاد کرده است.خداوند به ایشان و همه بزرگوارانی که در این زمینه فعالیت میکنند خیر عطا فرماید.
پاسخ ها
همکاراصفهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
همکارمحترم ایجاداشتغال به شرطی خوبه که پایدارباشه شغل های موقت وفصلی فقط عمر جوانان ماراتلف میکنه مثلا استان اصفهان 550 مسوول فنی وبهداشتی داره ولی دریغ ازیک قراردادقانونی وبیمه قانونی لطفاکیفیت رافدای کمیت نکنید به اندازه کافی از سایر گروههای علوم پزشکی تحقیروحرف می شنویم .
F.yooo
|
United States of America
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
5
1
افرادی که از نزدیک درخدمت جناب دکتر رسولی مدیرکل محترم دامپزشکی استان همدان بوده و هستند،
دقیقا اخلاق مداری، نگاه انسانی ( نه ابزاری), دغدغه مندی ایشون نسبت به سلامتی،رفاه و معیشت همکاران بخش خصوصی بویژه مسئولین فنی و بخش دولتی الحق و الانصاف زبانزد هست.
و درهمین راستا افرادی که از دیرباز در جریان بکارگیری مسئولین فنی بودند، میدانندکه استان همدان با همت و قاطعیت دکتر رسولی پیشرو بوده و هست و بنده قسم میخورم به این روز عزیز به کرات با دستگاه های اجرایی ذیربط نظیر استانداری، دادگستری و دادستان های شهرستان های تابعه و فرمانداری‌ها، اداره کل صمت،جهاد و ... در جا انداختن موضوع بکارگیری مسئولین فنی مکاتبه و دیدار حضوری داشته و‌خداوکیلی قضاوت برخی از شماها بی انصافی ست .

التماس دعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
6
ضمن تایید اولین کامنت همکارمون ( مسئول فنی ) و چند کامنت بالاتر ( همکار بخش خصوصی)
این رو هم اضافه کنید که اکثریت قریب به اتفاق مسئولین فنی های عزیز و جان برکف ، از محل سکونت خود برای رفتن به واحد خدمتی شون که خارج از شهر در روستاها یا شهرک های صنعتی یا جاده های بین شهری و در نقاط سخت جغرافیایی و آب و هوایی با بیماریهای زئونوز و آلودگیهای مختلف هوایی و محیطی با مشکلات فصلی و دائمی هست باید کیلومترها با وسیله شخصی یا کرایه از جیب خود هر روز دو بار در جاده های پرخطر تردد کنند و خانواده هایی که همواره نگران سلامت و آینده شغلی سرپستشون هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
دولیتی ها خواهشا از قشر مسئلین و دستیاران بهداشتی حمایت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
0
مواد غذایی که با سلامت مردم مستقیما در ارتباطه نیازمند رسیدگی بیشتریه، ادارات دامپزشکی باید هماهنگی و حمایت بیشتری از مسولان فنی داشته باشن.
درمقابل هم نباشیم دوستان عزیز
ی موردی که همیشه آزرده میکنه این نگاه از بالا ب پایین ب مسولین فنی هست، در علم دامپزشکی قطعا تجربه فاکتور بزرگیه پس به ی دامپزشک که تازه وارد بازار شده اینقد خورده نگیرید. آموزش بدید و سپس انتظارات خودتون رو بگید.
نظر شما
ادامه